Vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, a explicat joi, la Antena 3 CNN că există o platformă care va fi operațională pentru furnizori, distribuitori, cât și clienți, în cateva saptamani, dar care nu va asigura schimbarea furnizorului din punctul de vedere al clientului în 24 de ore.
"Platforma asigură doar partea tehnică, pentru că așa este așa este prevăzut în Directiva europeană, ca până în 2026, toate statele membre trebuie să asigure ca partea tehnică a schimbării furnizorilor trebuie să se efectueze în maxim 24 de ore.
Legea noastră prevede că schimbarea furnizorului se face în maxim 21 de zile, dar în momentul în care această platformă va fi operațională, tot ce înseamnă desemnare contracte, denunțare contracte, transmitere index, deci partea tehnică se va face maxim 24 de ore.
Platforma având o un modul în care se pot încărca poze cu indexul, cu siguranță va rămâne o urmă și vom putea verifica foarte exact care era consumul clientului în momentul în care clientul a solicitat o schimbare de furnizor", a mai spus vicepreședintele ANRE.
Ce faci dacă factura la curent este mai mare decât ai consumat
În astfel de cazuri, reprezentatul ANRE a transmis: "Toată lumea are acum un telefon cu care se pot face poze.
Important este acum ca în ziua în care se face schimbarea furnizorului, și asta se comunică și clientului, să facă o poză, să-i rămână o dovadă cu privire la indexul contorului.
Dacă unul dintre furnizori va opera altceva, ulterior vom putea corecta acest lucru, dacă cineva sesizează o problemă.
De foarte multe ori, sesizând furnizorul despre diferență, se rezolvă la furnizor. Dar dacă furnizorii nu sunt dispuși să soluționeze problema, atunci recomandarea noastră este să se adreseze autorității și vom verifica noi situația concretă", a recomandat Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE.