Jurnalul.ro Auto Ce trebuie să știi când cumperi o mașină rulată

Ce trebuie să știi când cumperi o mașină rulată

Piața mașinilor rulate este mai activă decât cea a unităților noi. Costurile mai reduse, absența unor taxe suplimentare, posibilitatea achiziției unor autovehicule în stare bună și foarte bună de funcționare din state vest-europene sunt doar câteva dintre motivele care potențează acest segment. Tocmai pentru că interesul celor care vor o mașină este orientat în principal către piața second-hand, sunt câteva aspecte de care merită să ții cont când alegi un vehicul rulat.

Starea tehnică

Este evident că acesta este primul criteriu. Testele de performanță, analiza minuțioasă a mașinii sunt etape obligatorii, prin care trebuie să treci o mașină rulată înainte de a o cumpăra „cu acte”. Ia în calcul că a face câțiva kilometri la volanul acesteia nu este mereu suficient ca să înțelegi starea tehnică reală a mașinii, astfel că evaluarea unui specialist este o necesitate.

 

O mașină rulată va avea, mai devreme sau mai târziu, nevoie de reparații, iar acestea nu trebuie niciodată amânate, pentru că de ele depinde siguranța în trafic. Cu toate acestea, un avantaj este oferta generoasă de piese de schimb, noi sau provenite din dezmembrări, la prețuri extrem de competitive, dovadă fiind sutele de anunturi mecanica - electrica, care pot acoperi orice nevoie.

Consumul

Unul dintre posibilele neajunsuri ale mașinilor rulate este un consum de combustibil mai ridicat decât al unităților noi, iar în condițiile crizei energetice care afectează inclusiv prețul la pompă, acest lucru este un aspect care trebuie luat în calcul.

 

Reglarea atentă a mașinii poate regla consumul. La fel o poate face și un stil de condus prietenos, fără accelerări și frânări bruște, cu respectarea intervalului de viteză optim pentru un raport ideal al consumului, toate acestea pot compensa în bună măsură aceste neajunsuri.

Kilometrajul

Este în mod cert unul dintre elementele importante atunci când alegi o mașină la mâna a doua. Kilometrajul poate indica foarte multe despre respectiva mașină, mai ales dacă este comparat cu datele înscrise în cartea mașinii (reparații, revizii periodice, evenimente rutiere). Contează la fel de mult și numărul proprietarilor anteriori, dar și cine a condus respectiva mașină.

 

Kilometrajul trebuie raportat la anul de fabricație al mașinii. Nu sunt rare situațiile în care mașini cu mulți ani de viață în spate au un kilometraj mic. Atâta vreme cât există aspecte care să justifice această situație, mașina respectivă merită atenție.

 

Este bine de știut că mașinile sub 150.000 de kilometri sunt investiții care merită luate în calcul, mai ales dacă sunt cu toate reviziile și reparațiile la zi și au avut un singur proprietar, în timp ce mașinile cu peste 300.000 de kilometri și cu mai mulți proprietari ar trebui evitate.

Caroseria

O mașină rulată în stare tehnică impecabilă, este o investiție rentabilă care te va bucura și-ți va aduce beneficii doar dacă are o caroserie în stare bună. Este bine ca în procesul de achiziție a unei mașini rulate verificarea atentă a caroseriei să nu fie trecută cu vederea. Urmele de vopsire recentă, rugina, un accident pot fi camuflate cu o vopsea nouă.

 

Orice defecțiune a caroseriei vine cu o serie de costuri importante care nu trebuie omise. La fel de mult contează și aspectul habitaclului, acesta din urmă fiind un semn al modului în care mașina a fost folosită și întreținută. 

 

Alege să cumperi o mașină la mâna a doua doar din surse sigure, care îți pot oferi istoricul autoturismului cu o transparență desăvârșită. Este de dorit să eviți chilipirurile, dealerii de ocazie, mașinile care nu au trecut prin teste de verificare atente și cele care ar putea avea un număr fals de kilometri.

 

Sursa foto: Shutterstock.com

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri