Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cum să-ți pui clienții care apelează la servicii de înfrumusețare pe primul loc, condiție esențială pentru a-ți asigura succesul în afaceri

Cum să-ți pui clienții care apelează la servicii de înfrumusețare pe primul loc, condiție esențială pentru a-ți asigura succesul în afaceri

În anul 2022, exigențele clienților care apelează la servicii de îngrijire și întreținere sunt mult mai ridicate față de anii anteriori. Un studiu realizat de o firmă de cercetare din România indică faptul că, în contextul pandemic actual, clientul nu mai este constant. Explicația este ușor de aproximat: dacă înainte venea regulat și respecta programarea, în prezent există o probabilitate destul de mare să ia decizii impulsive, sub presiunea unor factori externi.

Presiunea legată de timp este mult mai mare, astfel încât fiecare persoană care trece pragul unui salon de cosmetică sau al unuia de coafură vrea ca durata serviciului sau a procedurii să fie cât mai scurtă. Fiecare client se grăbește să ajungă acasă, să își ia copiii de la școală sau de la creșă sau să rezolve noi sarcini legate de telemuncă.

 

Pe lângă aceste caracteristici, mai pot fi trecute în revistă și altele de care să ții cont dacă deții un salon de înfrumusețare, un studio de tatuaje sau poate o frizerie canină.

Condiții de igienă mult mai riguroase

Dacă vrei să-ți păstrezi portofoliul de clienți și să atragi și alții noi, e necesar să acorzi cea mai mare importanță igienei, atât pentru siguranța clienților, cât și a personalului.  E posibil ca nu o dată un client să solicite dezinfectarea instrumentarului în prezența lui. Această solicitare nu este una exagerată, însă e necesar să stabiliți și să respectați câteva reguli clare, iar încrederea reciprocă între tine (ca furnizor de servicii) și clienți să fie una totală.

 

Pentru a atinge aceste obiective, trebuie să le asiguri clienților condiții optime. Pentru sterilizarea mediului și curățarea aerului, poți să achiziționezi un model de lampa uv, care nu mai reprezintă în prezent o necesitate doar în spitale și cabinete medicale, spații în care aceste dispozitive se folosesc în mod uzual. Mai ales în Occident, aceste aparate sunt tot mai mult utilizate și în saloane de înfrumusețare, frizerii canine sau studiouri de tatuaje. Lampa UV reprezintă o achiziție inspirată, care garantează distrugerea în întregime a agenților patogeni, cum ar fi bacteriile și microbii, purificând atât suprafețele, cât și aerul.

 

Investiția este una sustenabilă, astfel încât e amortizată în timp, căci nu mai e necesar ca personalul de la curățenie să utilizeze cantități foarte mari de produse de curățare și antiseptice scumpe. În plus, chiar și aerul din încăpere este reîmprospătat și purificat, mirosurile neplăcute sunt înlăturate, așadar nu mai e nevoie de prea multe odorizante de cameră.

 

Producătorii recomandă ca aparatele să fie utilizate după terminarea programului, ceea ce nu reprezintă o problemă, având în vedere că programul de funcționare pentru anumite modele de lămpi poate fi setat prin aplicație, dispozitivul fiind digitalizat.

 

Spre deosebire de anii precedenți, clienții sunt mult mai atenți la igienă. Menținerea unei stări optime de sănătate e prioritară și mai importantă decât obținerea unei coafuri perfecte, a unei manichiuri impecabile și a unei pieli netede, bronzate organic.

 

Totodată, și alegerile acestora sunt mult mai selective, în ideea că au nevoie de garanția respectării unor standarde de curățenie. Nu e de mirare că sunt preferate procedurile de cosmetică integrate în oferta unor cabinete de dermatologie, cum ar fi epilarea cu IPL, curățarea tenului, tehnici de rejuvenare.

Fidelizarea clienților

Concursuri cu premii, bonusuri și vouchere de fidelitate, reduceri din plata totală, newsletter cu promoțiile lunii: toate acestea reprezintă mai mult decât tehnici și instrumente de marketing. Cei care apelează la servicii de beauty, de cosmetică, întreținere și nu numai, trebuie convinși că ei contează în mod real, că furnizorul de servicii este mai mult de atât, un adevărat partener și colaborator. Pe lângă acestea, în ședințele cu personalul, ca manager trebuie să le subliniezi mereu cât de importante sunt amabilitatea, empatia, zâmbetul și grija pentru client.

 

Deși par desuete pe lângă instrumentele moderne de marketing, o pondere semnificativă o au și recomandările. Imaginează-ți o astfel de discuție cu o prietenă: „Ce bine mă simt cu tenul acesta de bebeluș, atât de curat și hidratat! Și ce cosmeticiană ok am nimerit, ba chiar a mai stat puțin peste programare pentru a-mi lăsa masca să acționeze mai mult!". După așa o evaluare, nu ai fi tentat să încerci și tu? Tocmai de aceea, angajații trebuie să acorde o atenție deosebită fiecărui detaliu și să țină cont de dorințele și preferințele clienților. Astfel, businessul tău va ajunge un nume de referință în domeniul de activitate, iar succesul, cererea și, bineînțeles, profitul, vor veni de la sine. De asemenea, poți să mizezi și pe promovarea serviciilor cu ajutorul unor persoane publice de tip endorseri.

 

Chiar dacă nu e o perioadă extraordinară, propice extinderii unui business, asigură-te că afacerea ta funcționează în parametrii optimi, că serviciile oferite sunt de tip premium, cu accent pe igienă și atenția oferită clientului.

 

 

Sursă foto: Pexels.com

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri