Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Doar o treime dintre români lucrează de acasă în această perioadă

Doar o treime dintre români lucrează de acasă în această perioadă

Circa 34,7% dintre români lucrează de acasă în această perioadă. Internetul este cel mai folosit serviciu de comunicaţii pentru 38,6% dintre aceştia, arată un sondaj online realizat de Telekom România.

22,9% dintre angajaţii care au apelat la telemuncă folosesc Skype pentru comunicarea cu echipele lor, în timp ce aplicaţia Zoom este utilizată de către 20,6% dintre cei chestionaţi, Microsoft Teams de 11,9%, Google Hangouts de 11,5%, Skype for business de 7,6% şi WhatsApp de 5,6%.

Facebook rămâne platforma preferată de35,5% dintre români pentru socializare, YouTube (28,9%), Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) şi Twitter (2,8%).

38,6% dintre respondenţi folosesc internetul, 34,4% apelează la telefonia mobilă, 24,3% la serviciul de televiziune şi 0,7% la telefonia fixă.

Pe segmentul plăţilor, cercetarea arată că 44% dintre români achită toate facturile online, 30,7% atât online, cât şi fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece acest tip de plată le oferă siguranţă.

Ca platformă preferată de plasare a comenzilor online, 32,8% dintre respondenţi folosesc aplicaţiile mobile şi paginile web pentru a plasa o comandă, 29,5% folosesc pagina web, 14,1% preferă aplicaţia dedicată, iar 23,6% dintre respondenţi nu folosesc nici una, nici alta şi îşi achiziţionează produsele direct prin apel telefonic, e-mail sau merg direct în magazinul fizic. Jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj folosesc telefonul mobil pentru a plasa o comandă, 42,2% utilizează laptopul sau desktop-ul şi doar 7,4% tableta.

Printre activităţile pe care le desfăşoară oamenii acasă, aproape trei sferturi (72%) au spus că îşi petrec timpul liber având activităţi cu familia, 58% vizionează seriale şi filme, 31% învaţă lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinţei şi 7% au alte activităţi.

La capitolul urgenţelor medicale, 4% recurg la telemedicină pentru a se îngriji de sănătatea personală, în timp ce pentru non-urgenţe 61,1% dintre persoanele intervievate au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie, 23,9% aşteaptă să fie ridicate restricţiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicaţia medicală de pe telefon, 5,5% îşi iau măsuri de protecţie şi se duc la spital.

Majoritatea respondenţilor la sondajul online (59%) a afirmat că plata online a facturilor este obiceiul digital pe care cei mai mulţi dintre români şi l-ar dori să şi-l menţină pe viitor, urmat de cumpărăturile online (42,7%), în timp ce 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanţă, prin aplicaţii sau prin telemedicină.

Sondajul a fost efectuat în perioada 23 - 28 aprilie prin intermediul unui chestionar online pe site-ul companiei şi a fost completat de 5.319 persoane. 

Subiecte în articol: munca de acasa
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri