Românii au stabilit în 2017 un record negativ al tuturor timpurilor înmatriculând sau reînmatriculând un milion de mașini second-hand. Performanța devastatoarea pentru siguranța circulației și sănătatea publică a fost posibilă prin eliminarea timbrului de mediu prin legea dată chiar înainte de alegerile parlamentare. Aproape 600.000 de automobile second-hand înmatriculate în 2017 provin din străinătate și există suspiciuni majore cu privire nu doar la faptul că au mai mulți kilometri decât cei care figurează pe bord, ci și cu privre la faptul că sunt obiectul unor daune neraportate sau sunt foste epave recondiționate artizanal. Potrivit datelor furnizate de AutoDNA, unul din liderii în servicii de raportare a istoricului vehiculelor rulate din Europa și SUA, doar 100.000 din cele 1.000.000 de mașini second-hand înmatriculate în 2017 au fost supuse unor teste de natură tehnică. Și mai îngrijorător este faptul că în topul mașinilor second-hand figurează mărci ale grupului VW și sunt direct vizate de scandalul Dieselgate privind manipularea emisiilor poluante.