Jurnalul.ro Special Interviuri Fischer International 2016 Conference. Interviu cu Gary Anderson, formator international al editurii Cambridge University Press

Fischer International 2016 Conference. Interviu cu Gary Anderson, formator international al editurii Cambridge University Press

Gary Anderson este formator international al editurii Cambridge University Press si locuieste in Paris. Domnia sa va fi prezent la cea de-a IX-a conferinta internationala a profesorilor de limba engleza, organizata de Fischer International     in septembrie, la Bucuresti, unde va sustine o prelegere cu titlul Let’s Think About Teaching Today’s Teenagers cu accent pe pregatirea elevilor romani pentru sustinerea examenelor Cambridge, dar si un atelier interactiv cu tema Stories and Fun for Young Learners, in cadrul caruia va demonstra practic cum ii putem pregati pe elevii din ciclul primar pentru examene internationale intr-o maniera eficienta, dar mai ales vesela si lipsita de presiunea pregatirii pentru examene.

Iata ce ne-a spus Gary Anderson inaintea conferintei:

Ce inseamna meseria de formator international al editurii Cambridge University Press?

In linii mari, inseamna ca eu calatoresc foarte mult peste tot in lume, oferind ateliere practice si prelegeri, precum si mini-sesiuni de formare profesionala profesorilor de limba engleza – si uneori chiar si elevilor acestora – care folosesc sau intentioneaza sa foloseasca la ore materiale publicate de editura Cambridge. Le prezint metodologia care a stat la baza editarii acestor titluri precum si principiile metodice pe care sunt fundamentate, apoi le arat profesorilor cum se transpun aceste principii in practica predarii.
    
Calatoriti mult ?

Da! Am reprezentat editura universitatii Cambridge in peste 60 de tari de pe 5 continente : din Chile pana in China si din Arabia Saudita pana in Islanda.

Ati mai fost in Romania ?

Desigur, chiar de multe ori : la Zilele Cambridge si in ‘turnee pedagogice’ in aproape toate orasele mari, am fost la conferintele RATE (Romanian Association of Teachers of English) din Cluj, Iasi si Timisoarasi aceasta este a 7-a oara cand sustin prezentari la conferinta Fischer International.

Cum vedeti dumneavoastra predarea limbii engleze in Romania?

Pai in primul rand profesorii de limba engleza din Romania vorbesc engleza excelent. Nu ar trebui sa fie de mirare pentru ca sunt totusi profesori de engleza si cam la fel sunt profesorii de engleza din intreaga lume. Ceea ce este insa surprinzator si unic in Romania (si in tarile nordice) este nivelul ridicat al englezei vorbita de elevi! Consiliul Europei a creat un sistem international de clasificare a competentelor lingvistice numit Cadrul European Comun, care are 6 niveluri, de la A1/2 pana la C1/2. In cele mai multe tari, elevii trebuie sa ajunga la nivelul B1 la sfarsitul liceului. Insa in Romania, elevii termina liceul cu cel putin B2, destul de multi cu C1 si multi chiar cu C2. Iar Ministerul Educatiei din Romania echivaleaza certificatele Cambridge incepand de la nivel Preliminary (B1), apoi Firs (B2) pana la Advanced (C1) si Proficiency (C2) cu examenul de engleza de la bacalaureat.

Lucrati pentru Cambridge de aproape 20 de ani. Ce schimbari ati observat in predarea limbii engleze sau care sunt curentele actuale?

As putea numi trei. Unul ar fi invatarea combinata, mai exact combinarea predarii clasice, fata in fata, cu lectiile sau invatarea online. La una dintre conferintele Fischer International la care am participat acum cativa ani, am prezentat ICT in ELT iar in interviul pentru televiziune si am spus pe post ca “lumea digitala este sexy!”! Asa a fost atunci, dar acum invatarea virtuala este un loc comun atat in viata noastra, cat si in predarea si invatarea limbii engleze. Este ceva cat se poate de normal. Exista caiete de activitati virtuale care, in sistemul de invatare electronic dezvoltat pe platforma Cambridge, permit profesorilor nu numai sa evalueze foarte rapid temele elevilor, dar si sa interactioneze cu acestia intr-un mediu sigur in care li se pun la dispozitie nesfarsite posibilitati de interactiune – de la jocuri educationale, desigur! – pana la aplicatii si exercitii bine definite si adaptate nevoilor de invatare ale fiecarui elev. Digitalul, daca vreti, este rochia sau costumul negru care trebuie sa existe in garderoba fiecaruia.

Care ar fi al doilea?
    
Al doilea curent este constientizarea atat de catre profesori, cat si de catre autoritatile educationale a importantei perfectionarii continue. Mai exact, pentru un profesor nu este sufiecienta doar pregatirea universitara sau calificarea profesionala initiala sau cum se numeste in fiecare tara. Aceasta trebuie sustinuta de un program coherent de pregatire continua si sistematica, fapt ce se reflecta in numarul tot mai mare de participanti la conferinte si la inmultirea ofertelor de pregatire si informare online. De exemplu, editura Cambridge si corpul de testare si evaluare lingvistica Cambridge au dezvoltat platforma Cambridge English Teacher unde profesorii pot citi articole, pot interactiona cu marii metodisti si pedagogi ai lumii, cu autorii cartilor educationale si ai manualelor si cu formatorii universitatii, pot desfasura activitati de cercetare si pot participa la webinare, inclusiv cateva sustinute de mine.

Si ultimul?

Faptul ca peste tot in lume, inclusiv in Romania, copiii incep sa invete engleza la o varsta foarte mica. Noi observam acest lucru prin cresterea extraordinara a numarului de candidati la examenele lingvistice pentru copii: Cambridge English: Young Learners (YLE) – chiar subiectul unuia dintre atelierele mele la conferinta Fischer din acest an.

Dumneavoastra aveti copii?


Da, am doi copii pe care, impreuna cu fosta mea sotie, i-am crescut intr-un mediu bilingv. Acum sunt adulti amandoi, locuiesc si lucreaza in Paris. De fapt, fiul meu tocmai s-a casatorit in aceasta vara in Portugalia si astept cu nerabdare sa devin bunic.

Cum este sa traiesti in Paris in vremurile acestea?

Parisul este un oras minunat si, ca orice mare oras, cum este si Bucurestiul, gasesti multe lucruri de facut si poti intalni multi oameni interesanti. Si totusi, din cauza recentelor evenimente nefericite si al modului in care stau lucrurile in lume, exista o oarecare teama. Numai ca eu acum sunt doar un hippiot batran (chiar daca nu mai port par lung) si cred ca pacea, iubirea, intelegerea si toleranta vor invinge.

Multumim, Gary Anderson

Si eu multumesc. Sau cum se spune in Franta – si Romania – mersi!

 

 

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri