Organizat de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, concursul vine în sprijinul școlilor și liceelor care nu au un fond de carte adecvat nevoilorr și a spațiilor atrăgătoare de lectură.
„Proiectul a urmărit să sprijine bibliotecile din școlile și liceele din toată țara, care se confruntă cu o lipsă acută de carte nouă sau se află într-o situație critică. La concursul „10 Biblioteci de nota 10” s-au înscris sute de școli și licee din România, care se confruntă cu un deficit de carte nouă ori nu dispun de o bibliotecă sau de spații dedicate lecturii”, spune FDVDR într-un comunicat de presă.
Cei 10 câștigători ai concursului „10 Biblioteci de nota 10”, aleși pentru angajamentul lor față de promovarea culturii și a lecturii în comunitățile lor:
Școala Gimnazială 125, București;
Școala Gimnazială „Mircea Nedelciu”, Fundulea, județul Călărași;
Școala Gimnazială Lucieni, Lucieni, județul Dâmbovița;
Colegiul Național „Mihai Eminescu”, București;
Școala Gimnazială „Ben Corlaciu”, Groșii Țibleșului, Maramureș;
Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Cluj-Napoca;
Școala Gimnazială „Petru Rareș”, Chiajna, județul Ilfov;
Colegiul Național de Informatică „Tudor Vianu”, București;
Colegiul Național ,,Vasile Lovinescu”, Fălticeni, județul Suceava;
Școala Gimnazială „Tudor Arghezi”, București.
FDVDR trage și un semnal de alarmă în privința scăderii semnificative a numărului bibliotecilor din întreaga țară, cu peste 50% în perioada de după 1990.
„Cele 10 biblioteci câștigătoare se vor transforma în centre vii de cunoaștere și cultură în comunitățile lor. Concursul „10 Biblioteci de nota 10”, lansat de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României, a fost susținut de partenerii „Fischer English Hub”, „Idea Papel”, Editura „Creator” și Editura „For You” , dar și de persoane fizice care au donat pe parcursul campaniei cărți pentru elevii claselor I-XII.
Prin această inițiativă, Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României își propune să sprijine eforturile lor și să contribuie la îmbogățirea experienței de lectură pentru toți cei implicați, având în vedere că majoritatea bibliotecilor școlare din țara noastră sunt într-o stare nesatisfăcătoare, multe dintre ele lipsind cu desăvârșire. Dacă în anul 1989 existau 20.773 de biblioteci, la sfârșitul anului 2012 numărul acestora a scăzut la jumătate (10.386), iar anul trecut numărul a ajuns la doar 8.372”, mai spune FDVDR.