În iulie, 12% dintre americani lucrau de la distanță, iar 29% - hibrid, arată sondajul pe care cercetătorii Universității Stanford îl realizează lunar, începând de la criza COVID. Ei au descoperit că munca de la distanță este mult mai frecventă în țările anglofone și foarte redusă în Asia și Europa continentală. Ca o tendință generală, angajații își doresc un program mai flexibil decât cel pe care angajatorii îl consideră „optim”.
Concurență crâncenă pe piața videoconferințelor
Noua politică a Zoom vine după ce, la un moment dat, firma anunțase că personalul său poate lucra de la distanță pe o perioadă nedeterminată. Toamna trecută, doar 1% dintre angajați aveau „prezențe regulate la birou”. La începutul anului, firma avea 8.400 de angajați, dintre care mai mult de jumătate locuiau în Statele Unite
Schimbările vor fi operate pe parcursul a două luni. Totuși, Zoom precizează că va continua să „angajeze cele mai bune talente, indiferent de locație”.
Noua abordare a Zoom se datorează concurenței crescute de pe piața videoconferințelor, exercitată de rivali precum Microsoft. Compania consideră că aducând angajații la birou va avea „o poziție mai bună de a folosi propriile tehnologii, de a continua să inoveze și de a sprijini clienții noștri globali”.
Zoom și-a încetinit creșterea după pandemie, primele vești proaste pentru angajați venind la începutul acestui an: reducerea personalului cu 15% și reduceri semnificative de salariu, pentru directori
Amazon și Disney se numără printre marii angajatori care au redus munca de la distanță. Înainte de pandemie, în SUA, ponderea lucrului „de acasă” era de numai 5%