„Retailul a continuat să beneficieze şi anul trecut de o parte a vânzărilor pierdute de HoReCa, ceea ce a făcut ca şi comerţul tradiţional, în scădere numerică până la circa 58.000 de magazine, să înregistreze creşteri semnificative de vânzări“, potrivit analiştilor companiei de cercetare de piaţă Nielsen, citați de Ziarul Financiar
În ceea ce priveşte vânzările, toate canalele din comerţul alimentar au fost pe plus, ritmul variind însă puternic, de la 0,2% în cazul supermarketurilor mari la 32% în cazul magazinelor de tip convenience şi al celor amplasate în benzinării. În cazul comerţului tradiţional avansul e de 5,7% în ceea ce priveşte vânzările, în timp ce numărul de magazine a scăzut cu 3,8%, conform aceleiaşi surse.
Acest canal de vânzare are o cotă de piaţă de 37% în totalul pieţei de FMCG, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen.
(sursa: Mediafax)