Jurnalul.ro Ştiri Observator Primul program turistic de iarnă în Delta Dunării

Primul program turistic de iarnă în Delta Dunării

de Diana Scarlat    |   

Cu un potențial turistic unic în Europa, Delta Dunării a rămas, în mod paradoxal, una dintre cele mai sărace zone ale României. Unele investiții au fost abandonate, altele aduc beneficii doar pe timpul verii, deși ar putea funcționa tot anul, dacă investitorii s-ar gândi să inventeze programe turistice adecvate sezonului rece. O companie de PR a luat inițiativa de a vinde Delta și pe timp de iarnă, pentru a exploata potențialul fantastic al zonei, iar primul program lansat este pentru Dragobete.

 

O companie românească de PR care vrea să arate că Delta Dunării este și iarna la fel de primitoare ca vara a lansat deja o primă provocare pentru îndrăgostiți, pentru 24 februarie: „Delta Dragostei, de Dragobete”. Cea mai complicată parte a proiectului de promovare a acestei zone pentru turismul din extrasezon a fost găsirea partenerilor, pentru că mulți dintre cei care au spații de cazare și restaurante acolo nici măcar nu s-au gândit că ar putea atrage turiști în altă perioadă în afară de vară. Și totuși, inițiatorii programului au reușit să găsească metode de a crea o ofertă foarte bogată pentru cei cu spirit de aventură. „Cei care vor alege aceste excursii vor putea face safari, între Sulina și Sfântu Gheorghe, ceva ce sigur n-au mai făcut până acum, pentru că nu s-a gândit nimeni la varianta aceasta de excursie. Sunt foarte multe specii de păsări și animale pe care le vor putea vedea și fotografia, într-o adevărată aventură, pentru că tot acest program trebuie să fie perceput de la început ca o aventură, nicidecum ca o excursie la condiții de cinci stele. În plus, vom avea o excursie cu vaporul pe mare, ceea ce este spectaculos în acest anotimp. Evident, vom putea ieși pe mare doar dacă vremea va permite, pentru că oricând este posibil ca pe mare să înceapă furtuna”, explică Mihnea Popescu-Grisogono, inițiatorul proiectului.

 

Promovare din fonduri proprii

Chiar dacă s-au investit sute de mii de euro în promovarea Deltei Dunării, atât din bugetele Ministerului Turismului și ale Autorității Naționale pentru Turism, din fonduri europene și din bugetele locale, în ultimii 27 de ani nu s-a schimbat nimic în privința atragerii turiștilor către Deltă în extrasezon. Cei care au lansat acum primele pachete de aventură în sezonul de iarnă au ales să promoveze Delta din banii lor, fără a mai apela la autorități. „Din nefericire, mare parte din Sulina este acum în paragină. Lipsesc multe lucruri în acea zonă, iar cel mai important lucru care lipsește este promovarea. Noi am deschis un punct de informare la Tulcea, pe faleză, pentru a le explica oamenilor exact unde pot merge și ce pot face în Delta Dunării. Este o inițiativă 100% privată. Am hotărât să investim în promovarea Deltei și suntem convinși că ne vom recupera investiția în cel mai scurt timp. Anul trecut au fost peste 20.000 de turiști la Sulina, în sezonul de vară, iar noi credem că se poate atinge această performanță și în restul anului, cu programe bine gândite”, mai explică inițiatorul proiectului.

 

Prețul unei aventuri de trei zile în Delta Dunării, la sfârșitul lunii februarie, este de 1.450 de lei și include plimbări cu vaporul pe brațele Dunării și pe mare, masă și dans pe vapor, clubbing, foc de tabără pe plajă și safari. Se vizitează cimitirul piraților, farurile și Insula Păsărilor. Cazarea este într-un hotel plutitor de patru stele.

 

Temperatura este cu 6-7 grade mai ridicată în Delta Dunării față de sudul țării, astfel încât se poate merge cu vaporul de la Tulcea la Sulina la sfârșitul lunii februarie, dacă nu sunt evenimente meteo speciale. Turismul extins în extrasezon ar putea rezolva mare parte din problema locurilor de muncă din zonă, Tulcea fiind în topul județelor cu cei mai mulți șomeri.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri