Jurnalul.ro Auto Salonul auto de la Beijing: China se deschide lumii!

Salonul auto de la Beijing: China se deschide lumii!

Industria auto mondiala si-a dat intalnire la Beijing, intr-un moment in care China, sigura de puterea ei si dotata cu marci locale tot mai competitive, se pregateste sa ridice restrictiile impuse contructorilor straini. Organizat la fiecare doi ani, in alternanta cu cel de la Shanghai, salonul auto din capitala chineza este, in opinia analistilor, un fel de vitrina a primei piete auto a lumii, unde anul trecut s-au vandut 28,9 milioane de vehicule.

 

Ferdinand Dudenhoffer, directorul Center Automotive Research, cu sediul in Germania, crede insa ca editia de anul acesta a evenimentului va fi dominata de subiecte "politice": spectrul unui razboi comercial intre Beijing si Washington ii ingrijoreaza pe jucatorii acestui sector, in timp ce recentele gesturi de deschidere arata de China suscita un optimism circumspect.

Printre altele, presedintele Xi Jinping, a promis "o reducere consecventa" a drepturilor vamale la masinile importate: un cadou semnificativ pentru marcile de lux, chiar daca livrarile raman modeste. Pe de alta parte, Beijing a anuntat ca va ridica pana in 2022 restrictiile care ii impiedica, in prezent, pe constructori straini sa controleze filialele lor locale. Anul acesta masura va viza productia de autoturisme electrice.

Pentru moment, companiile occidentale sunt constranse sa se asocieze cu un partener chinez intr-o intreprindere mixta, unde partile nu pot detine mai mult de 50%. Prin urmare, anularea actualelor prevederi nu va insemna, in practica, mare lucru, deoarece, pe termen scurt, "o restructurare a societatii comune va fi extrem de dificil de restructurat", a explicat Bill Russo, de la firma Gao Feng Advisory. Totusi, unii contructori care detin fabrici in China, precum americanul Tesla, ar putea profita.

Marcile straine controleaza 55% din vanzarile de masini din China, cota lor de piata restrangandu-se drastic in fata marcilor 100% chineze. Acestea din urma asigura deja 60% din segmentul de SUV-uri, care reprezinta 40% din achizibiile de vehicule particulare. "Nu, nu sunt afectate produsele de inalta calitate, precum Mercedes, Audi sau BMW. Au de suferit constructorii axati pe gama medie, precum PSA sau Ford", a precizat Russo.

Ca atare, toti se adopteaza la evolutiei cererii chineze. Citroen, spre exemplu, va dezvalui la Beijing noul sau 4x4 urban C4-Aircross. "Salonul va fi marcat de o singura tendinta - SUV-urile", a confirmat Dudenhoffer.

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri