Numărul cazurilor de toxiinfecţii alimentare creşte semnificativ în perioada verii, iar majoritatea celor care ajung la spital cu astfel de probleme consumă produse de tip fast-food. Şeful Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) Paul Anghel atrage atenţia asupra acestor produse şi îi sfătuieşte pe consumatori să se asigure că vânzătorul poartă mănuşi de protecţie. De asemenea, recomandă refuzarea produsele din carne, în special din carne tocată, dacă există îndoieli privind calitatea acestora.
Fie că este vorba de micile magazinele sau de restaurantele specializate în produse de tip fast-food, consumatorii trebuie să se asigure că vânzătorul este echipat corespunzător (halat de protecţie, bonetă şi, mai ales, mănuşi de protecţie curate sau de unică folosinţă) şi să fie foarte atenţi la etichetare şi la aspectul alimentelor.
„Pentru a achiziţiona produse de tip fast-food care să nu le pună sănătatea sau poate chiar viaţa în pericol, consumatorii trebuie să ţină cont de câteva sfaturi: la cumpărarea produselor din carne/carne tocată să acorde atenţie deosebită la aspectul produsului, să urmărească modul de etichetare, să nu cumpere produse preambalate neetichetate, iar pentru cele comercializate vrac este obligatorie înscrierea, la locul de comercializare, a datei durabilităţii minimale/datei limita de consum şi a ingredientelor alergene”, spune Paul Anghel, îndeamnându-i pe oameni să refuze produsele din carne pentru care există îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare, precum şi produsele pe care nu este înscrisă data de expirare sau dacă această este modificată sau depăşită.
În cazul produselor alimentare, trebuie urmărit şi modul de expunere şi comercializare a acestora, pentru a identifica potenţiale riscuri pentru sănătate (funcţionarea vitrinelor frigorifice în care sunt expuse alimentele, integritatea ambalajelor, care trebuie să asigure protecţie pe timpul transportului, depozitării şi comercializării, originea şi termenul de valabilitate), mai spune directorul ANPC.
Consumatorii trebuie să ceară şi să păstreze bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care doreşte să reclame calitatea/siguranţă unui produs, precizează directorul ANPC.