Prin urmare, 31% dintre elevii din învățământul secundar inferior și superior afirmă că au rămas în urmă cu materia școlară, iar aproape 60% dintre elevi fac meditații la cel puțin o materie. Doar 33% dintre copii de clara a VIII-a se consideră pregătiți pentru Evaluarea Națională.
Cei mai mulți elevi se simt extenuați și copleșiți și consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor.
35% dintre copii consideră că temele sunt grele iar 12% că sunt foarte grele. Dintre elevii din clasa a VIII-a, 53% consideră că dificultatea temelor este mai mare față de anii anteriori. Însă 40% dintre liceeni spun că nivelul de dificultate al temelor nu este mai mare față de anii precedenți iar 16% cred că acesta a scăzut sau nu au teme.
Circa 50% dintre elevi spun că au parcurs materia fără probleme iar 31% că au rămas în urmă. Băieții sunt mai bine decât fetele, 55% învățând materia fără probleme față de 50% dintre fete.
În acest an școlar, 51% dintre copii au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor, 13% de meditații și 9% din partea familiei.
Circa 70% dintre elevi se pregătesc circa 1-3 ore în fiecare zi în afara cursurilor.
47% dintre elevi nu discută cu profesorii despre starea lor emoțională iar 14% ar fi dorit acest lucru.
Totodată, elevii din mediul urban afirmă că sunt mai triști, mai obosiți sau că se simt singuri, în comparație cu cei din mediul rural. În cazul celor care trebuie să susțină un examen, aceste sentimente sunt acutizate, arată cercetarea.
Sondajul a fost realizat online, în luna februarie, pe 1.821 de elevi din învăţământul secundar.