Jurnalul.ro Ştiri Educatie Studenți și profesori din Europa și Japonia au făcut proiecte de promovare turistică pentru România

Studenți și profesori din Europa și Japonia au făcut proiecte de promovare turistică pentru România

de Diana Scarlat    |   

Un proiect desfașurat în Țara Lăpușului, în județul Maramureș, organizat de Universitatea Transilvania din Brașov, a facilitat cercetarea acestei zone turistice pentru 23 de studenţi români, japonezi şi italieni și 14 lectori din cadrul universităților partenere sau profesioniști din domeniul comunicării.

Cea de-a doua ediție a ediție a Școlii Internaționale de Vară de Promovare Creativă a Destinaţiilor şi Interpretarea Patrimoniului Transilvania Creative Camp a avut ca temă promovarea creativă a destinaţiilor şi interpretarea patrimoniului și s-a desfășurat între 29 august și 5 septembrie.

Organizarea a fost asigurată de Universitatea Transilvania din Braşov, Facultatea de Sociologie şi Comunicare, în parteneriat cu Meisei University (Japonia), Primăria Orașului Târgu Lăpuș, Liceul Petru Rareș din Târgu Lăpuș și The Alternative School for Creative Thinking Bucureşti, în parteneriat cu Universita Politecnica delle Marche (Italia), Salzburg University of Applied Science (Austria), Universidad de Extremadura (Spania) şi Instituto Politecnico di Leiria (Portugalia).

Cele șase zile ale proiectului au cuprins seminarii desfășurate în modernele săli ale Liceului Petru Rareș din Târgu Lăpuș și activități de teren desfășurate în 12 sate din cele 30 „aparținătoare” Țării Lăpușului.

Seminariile și prelegerile despre Comunicarea creativă a destinaţiilor, Media Digitală, Antropologie Vizuală, Artă fotografică sau Interpretarea patrimoniului s-au împletit cu activități neașteptate chiar și pentru studenții români, precum mulsul oilor, făcutul fânului, șezătoarea sau lecții de țesut sau de dansuri populare autentice.

„Rezultatele proiectului vor fi prezentate în cadrul a trei academice conferinţe care se vor desfășura la începutul lunii octombrie la Tokyo și Kyoto, iar filmul de prezentare care va fi realizat de către studenţii japonezi sper să convingă mulţi turişti din Asia să viziteze România şi astfel de zone autentice, pline de oameni deosebit de ospitalieri”, a declarat profesorul Hiromasa Tanaka, coordonatorul proiectului din partea universităţii nipone.

Participanții, împărțiți în cinci grupe de lucru, au prezentat la finalul proiectului câteva idei de promovare pe cinci direcții de lucru: tradiții, obiceiuri și costume populare; bisericile de lemn și istoria locală; gastronomie; agricultură și meșteșuguri; atracțiile naturale din zonă.

„Sunt foarte sincer când afirm că participarea la Transilvania Creative Camp a fost cea mai intensă experiență pe care am avut-o în viața mea”, spune Erion Hoxha, student la Universita Politecnica delle Marche.

Transilvania Creative Camp s-a înscris în seria de proiecte extracurriculare realizate de Facultatea de Sociologie și Comunicare din cadrul Universității Transilvania din Brașov cu scopul de realiza punți de legătură între teorie și practică.

Dintre proiectele extracurriculare realizate până acum pot fi amintite Leo AdCamp (prima ediție a școlii de vară internaționale), Transilvania Creative Fest, Școala de PR, Școala de Publicitate, emisiunea TV săptămânală Student Show sau evenimentele organizate de către studenții din PRIME (Asociația Studenților Europeni în PR și Comunicare) Brașov.

Proiectul Transilvania Creative Camp a fost finanțat de Primăria Orașului Târgu Lăpuș și Universitatea Transilvania, prin proiectul Facultatea Mea și a beneficiat de sprijinul sponsorilor Ursus Breweries și Azuga Waters, a primăriilor din comunele Vima Mică, Groșii Țibleșului și Cupșeni, precum și a mănăstirilor din Rohia și Rohiița.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri