Jurnalul.ro Ştiri Observator Studiul de fezabilitate pentru linia 4 de metrou Lac Străulești - Gara Progresul, în discuții la Ministerul Lucrărilor Publice

Studiul de fezabilitate pentru linia 4 de metrou Lac Străulești - Gara Progresul, în discuții la Ministerul Lucrărilor Publice

Studiul de fezabilitate pentru construcția liniei 4 de metrou Lac Străulești – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul, va fi discutat, joi, 5 noiembrie, într-o ședință la Ministerul Lucrărilor Publice.

Linia de metrou urmează să aibă un traseu de 11,94 kilometri, cu 13 stații + 1 existentă (Gara de Nord) și un depou (Progresul). De asemenea, tot în cadrul proiectului vor fi achiziționate 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători pe oră, potrivit unui comunicat al Ministerului Lucrărilor Publice.

Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în staţia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 şi Liniei 2, iar geometria în plan a traseului este:

- după staţia Gara de Nord 2, traseul se înscrie în ampriza străzii Gării de Nord, apoi pe Berzei şi Vasile Pârvan (legătură cu Magistrala 5 de metrou propusă);

- în continuare, traseul subtraversează râul Dâmboviţa, Magistralele 1 şi 3 de metrou, străzile Bogdan Petriceicu Haşdeu şi Izvor, respectiv Calea 13 Septembrie;

- traseul intră pe bulevardul Tudor Vladimirescu, apoi până în zona Pieţei Chirigiu (legătură cu Magistrala 7 de metrou propusă);

- ulterior, vine strada Odoarei şi şoseaua Viilor, până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă, respectiv şoseaua Olteniţei (se poate face legătura cu Magistrala 2);

- mai departe, pe şoseaua Giurgiului, intersectează străzile Toporaşi şi Ghimpaţi (legătură cu Magistrala Inelară de metrou propusă), continuă cu şoseaua Giurgiului, până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima staţie.

Conform comunicatului, valoarea totală estimată a proiectului este de 8.549.423.837,84 lei, iar durata de execuţie este de 60 de luni.

Obiectivul va fi finanţat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri