Din fericire, de data asta, lucrurile nu s-au petrecut la fel și este meritul părinților elevilor școlii care nu s-au lăsat intimidați de aroganța bățoasă a doamnei( acum fostă) directoare și insistă ca anchetarea celor două cazuri să continue și să se soldeze cu rezultate clare. Demers curajos și responsabil pe care l-au susținut și îl susțin mai multe entități ale mass media, între care cotidianul „jurnalul” și canalul „Antena 3 CNN” au meritul de a fi fost primele care au declanșat investigațiile din care reiese cu claritate că este vorba despre un lanț de nereguli acumulate în timp și nesoluționate. Lanț de nereguli care a favorizat producerea unor asemenea revoltătoare incidente.
Sunt, desigur, foarte multe lucruri de lămurit și nu mi-aș permite să avansez supoziții sau scenarii, lăsând factorilor responsabili să își facă datoria și să dea răspuns la întrebarea-cheie: cum a fost posibil să se întâmple așa ceva într-o școală inclusă în programul „România Educată”? Răspunsuri pe care, cu siguranță, anumite persoane nu ar dori să fie făcute publice, dar care trebuie să fie făcute pentru că, numai în acest fel, va fi posibil să se prevină repetarea unor asemenea monstruozități.
De aceea, fiind solidar cu investigațiile confraților care au preluat acest dosar fierbinte, îmi permit să sugerez un subiect care constat că nu a fost încă luat în discuție. Mă refer la faptul că, dacă identitatea celui care a comis al doilea viol este încă necunoscută întrucât purta cagulă, existând numai câteva vage indicii, în schimb, deși despre violatorul din 2022 se știau multe lucruri urâte, acestea nu i-au pus pe gânduri pe dascălii școlii și pe fosta directoare. Se știa, de pildă, că încă pe când era elev în clasa a IV-a și a V-a, acesta punea pe telefon filme porno pe care le arăta colegilor. Rețineți, vă rog, asta făcea elevul de clasa a IV-a și apoi a V-a un adolescent de nici zece ani! Și o făcea la școală și nu în spațiu privat, îndemnându-și colegii să vizioneze pelicule porno. Oare chiar nici-un cadru didactic nu a avut cunoștință despre asemenea abjecte isprăvi? Întrebare perfect justificată de vreme ce puștanului îi mersese buhul că este „un elev-problemă”.
La urma urmelor, cine este acest elev problemă, din ce mediu social, din ce familie provine? Au luat dascălii săi, conducerea școlii, legătura cu părinții și, dacă da, cu ce rezultate s-au soldat discuțiile? De acord, în 2022, la data săvârșirii violului, făptuitorul era minor și nu putea răspunde penal. Asta, însă, nu înseamnă și că părinții săi nu au o gravă răspundere morală și civică pentru modul în care l-au educat, de fapt nu l-au educat! Iată doar câteva întrebări care nu ar mai fi trebuit să le punem astăzi, dacă, la timpul potrivit, ar fi fost puse și ar fi căpătat răspuns în fapte. Întrebări pe care, la această oră, ar putea să fie considerate fără rost de vreme ce respectivul nu mai este elev al școlii și, pe cale de consecință, subiectul nu mai prezintă interes. Motiv pentru care, în mod colegial, sugerez confraților de la jurnalul și Antena 3 CNN să declanșeze o investigație și să dea de urma individului. Adică să afle la ce școală merge acum și cum se comportă el, în clasă și nu numai.
Sincer vorbind, m-aș bucura să aflu că fostului elev problemă de la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” i-a venit mintea la cap și a renunțat la urâtele năravuri. Dar, la fel de sincer, trebuie să spun că nu ar fi de bun augur să aflăm că, și la școala în care s-a transferat, acesta își face mendrele, putând să se dedea la noi fapte antisociale ale căror victime vor fi noi săi colegi.
De prisos, poate, să spun că o asemenea investigație nu urmărește stigmatizarea celui în cauză, dar cred că ea este inevitabilă în condițiile în care ne dorim ca dezbaterea publică a celor două orori petrecute la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” să nu eșueze în regimul celor care ne vor interesa mâine mai puțin decât azi.