Primăria Municipiului București, prin Teatrul Nottara, are plăcerea să anunțe premiera spectacolului Urzeala lui Prospero de Claudiu Romila, după opera lui William Shakespeare, o producție a SC Medi Magnes SRL, cu sprijinul Teatrului Nottara. Urzeala de Prospero este o montare în premieră pe țară, în regia lui Claudiu Romila. Din distribuție fac parte: Claudiu Romila, Teodora Calagiu, Nuami Dinescu, Dana Porlogea, Vlad Gălățianu și Mircea Teodorescu. Scenografia este semnată de Simina Maria Romila, coregrafia de Dana Porlogea, iar muzica, de Mircea Király. Premiera este programată în 13 octombrie 2021, de la ora 19.00, la Sala Horia Lovinescu.
Douăzeci și două de personaje din cele mai cunoscute piese shakespeariene se întâlnesc datorită lui Prospero care, secondat de Ariel, schimbă, prin vraja compasiunii, cursul binecunoscutelor povești. Catarina cea îndărătnică, acum îmblânzită, vrea să o salveze pe Desdemona de gelozia ucigașă a lui Othello și îl întreabă pe Hamlet dacă o poate ajuta, dar acesta o sfătuiește să o caute pe Lady Macbeth. Împreună, cele două vor pleca la Londra să-i ceară ajutorul lui Richard III… și hora personajelor se întețește amețitor. Odată direcția imprimată, viețile acestora se rostogolesc implacabil, controlate de o finalitate pozitivă, căreia nimic nu i se poate opune.
Versiunea lui Claudiu Romila asupra personajelor shakespeariene ne prezintă dezleagarea vechilor urzeli pline de violență prin forța vindecătoare a Femeii. Hybris-ul, în viziunea sa, devine komos, autorul, care este, în dulcele stil de odinioară al teatrului elisabetan, și regizor, și actor în piesă, propunându-și să încânte publicul larg cu un spectacol vesel din care nu lipsesc accentele moralizatoare.
Claudiu Romila, regizor:
Am selectat douăzeci și două de personaje din cele mai importante nouă piese piese de teatru ale lui Shakespeare (Îmblânzirea scorpiei, Furtuna, Othello, Hamlet, prinț al Danemarcei, Macbeth, Richard III, Regele Lear, Neguțătorul din Veneția și Romeo și Julieta) care, prin fișele lor psiho-comportamentale, întrunesc datele necesare susținerii unei povești coerente, comice, ce se vrea și satirică, despre pace și bună înțelegere, despre respingerea violenței și a morții, utilizând ca mijloc dramatic, emanciparea femeii și reevaluarea importanței sale în familie și societate.
Dar cum oare ar putea să „subziste” într-o singură poveste, personaje atât de diferite, fără să le fie afectate identitățile trasate de creatorul lor genial?
Un vrăjitor, regi, prinți, generali de oști, valeți, oameni obișnuiți „conviețuiesc” dramatic într-o poveste care îndreaptă atenția spre pace, compasiune, iubire și bună înțelegere. Și atunci când acest mesaj este făcut prin comedie, prin joacă, sunt toate șansele să penetreze armura proastelor obiceiuri ale răului și violenței.
Dorința de a înlocui răul cu binele, urâtul cu frumosul, răutatea cu bunătatea, ține de înălțimea cugetului și a simțurilor, dar mai ales a unei conștiințe împăcate cu Creatorul, stăpânul păcii și al iubirii, care crează viață și o întreține. Meticulos, Prospero își supraveghează îndeaproape realizarea planului, determinându-l pe Ariel să execute întocmai poruncile, în schimbul eliberării promise.
Ne dorim un spectacol viu, antrenant, amuzant, dar și moralizator, astfel încât fiecare spectator să rețină măcar o fărâmă din universul propus de noi.