Creșterea este mai mare decât cea de 7,1% pe care Mastercard o prognozase în septembrie. Cu toate acestea, creșterea vânzărilor cu amănuntul de sărbători din acest an este mai mică decât creșterea de 8,5% de anul trecut, în condițiile inflației crescute, a majorării ratelor dobânzilor și amenințării unei recesiuni care i-au făcut pe consumatori să devină prudenți.
Retailerii, inclusiv Amazon.com Inc și Walmart au oferit reduceri mari în timpul sezonului de sărbători pentru a readuce stocurile la niveluri normale.
Acest lucru a dus la o cerere puternică pentru orice, de la jucării la electronice, în perioada de cinci zile dintre Ziua Recunoștinței și Cyber Monday.
Cu toate acestea, vânzările de electronice au scăzut cu 5,3% în perioada menționată, potrivit raportului Mastercard SpendingPulse.
Dar vânzările din categoriile de îmbrăcăminte și restaurante au crescut cu 4,4% și, respectiv, 15,1%, contribuind la creșterea cifrei generale.
Vânzările online au urcat cu 10,6% în această perioadă, puțin mai puțin decât creșterea de 11% de anul trecut, se arată în raportul Mastercard.
(sursa: Mediafax)