Până la succesul de a atrage forţă de muncă, firmele alocă bani pentru tehnologii şi automatizare şi aşteaptă ca noua generaţie de antreprenori să urmeze trendurile globale. Viitoarea perioadă este esenţială pentru bunăstarea cetăţenilor, fiind printre altele condiţionată de implementarea proiectelor finanţate de UE.
În vreme ce oportunităţile fac din România un „tărâm al făgăduinţei“, investiţiile sunt cea mai importantă cale prin care tot potenţialul poate fi valorificat, sunt de părere managerii din industria construcţiilor, un sector care s-a văzut, în anul 2023, impulsionat de investiţiile publice, în infrastructură, mai degrabă decât de cele private.
„Avem nevoie de investiţii în toate domeniile, infrastructură, agricultură, educaţie, cultură, sport, forţă de muncă - toate pot contribui la un avânt economic şi social. Unul din lucrurile care consider că sunt definitorii pentru direcţia în care România va merge este creşterea numărului de persoane aflate în câmpul muncii. Dacă în următorii ani reuşim ca 40-45% din populaţie să fie în câmpul muncii, economic şi social ţara va arăta altfel. Ne raportăm la Polonia şi vedem că, dintr-o populaţie totală de 36 milioane, aproximativ 45% se află în câmpul muncii. La fel se întâmplă şi în alte ţări din jurul nostru. Pe de altă parte, ne uităm la România şi vedem că dintr-o populaţie totală estimată de 18 milioane avem în câmpul muncii puţin peste 35%. Este un decalaj pe care mi-aş dori să îl recuperăm“, spune Horaţiu Ţepeş, fondatorul celui mai mare producător local de acoperişuri, Bilka din Braşov.
(sursa: Mediafax)