Jurnalul.ro România inteligentă Adaptarea Poștei Române la noile tehnologii, o provocare pentru autorități

Adaptarea Poștei Române la noile tehnologii, o provocare pentru autorități

de Redacția Jurnalul    |   

Serviciile poștale vor trebui adaptate la noile realități tehnologice. O importanță majoră în acest proces îl are mediul de afaceri. Companiile partenere ale Poștei Române au dezbătut subiectul la Conferința Antena 3 CNN, prin platforma România Inteligentă.

Avântul tehnologiei generează noi direcţii în dezvoltarea serviciilor poştale, însă mediul de afaceri sublinieză că metodele clasice de transmitere a documentelor rămân vitale, mai ales în contextul în care se vizează extinderea traficului poştal.

„Într-adevăr, traficul poștal din România poate fi confirmat și de autoritățile prezente aici, dar și din stațiile ANCOM.  E undeva la peste șapte-opt ori mai mic decât media europeană și undeva cinci ori față de Ungaria”, a declarat Doru Vîjiianu, Director general, Zipper România.

Digitalizare alături de plicul tradițional

Companiile care lucrează direct cu Poşta Română sunt de părere că digitalizarea trebuie să coexiste cu plicul tradițional.

„Motivele, așa cum le puteți vedea aici, sunt legate de de conexiuni la internet, de competențe, de aplicațiile existente la nivel național, implementate în primării și, de asemenea, și companiile private”, a mai declarat Doru Vîjiianu, Director general, Zipper România.

„98% din documentele printate sunt citite cel puțin o dată. 98%, adică marea majoritate a documentelor, sunt citite plecând de la cele electronice. Îl deschizi, l-ai închis și l-ai șters, i-ai dat delete.

Tiparul este mai prietenos cu mediul decât comunicarea electronică. Ca să produci o coală A4, amprenta de carbon este de 5g. Ca să o tipărești, amprenta de carbon este un gram, ca să citești acea pagină pe un laptop amprenta de carbon este de 8g și ca să o citești pe un desktop pe 6g”, a declarat Liviu Anghel, Deputy General Manager Inform Lykos.

Regândite modelele de comunicare

Metodele de comunicare trebuie regândite, spun experții.

„Vorbim de consumatori cu probleme de accesibilitate a informației, probleme de vedere. 

Scrisul cu literă mică ar trebui să fie transformat într-un scris cu litere mai mari pentru persoanele care știm de la bun început că au niște probleme de vedere și îi ajutăm în acest fel, nu știu, un scris estompat pe un fundal colorat poate ar trebui evitat”, a declarat Silvius Neagu, Director Easy Print Services.

Comunicarea digitală şi cea clasică trebuie să fie folosite concomitent, într-un mod echilibrat, în funcţie de nevoile cetăţenilor, spun specialiștii.

„Care sunt provocările clienților noștri, inclusiv provocarea pe care a întâmpinat-o Poșta Română, este poate legată de faptul că vor să fie mai flexibili, vor să comunice mai ușor cu clienții pe care îi iau”, a declarat Victor Matei, Business Development Manager Canon CEE.

Dezbaterile au avut loc la conferința organizată de Antena 3 CNN prin platforma România Inteligentă, cu ocazia Zilei Mondiale a Poştei.

Subiecte în articol: poşta romănă tehnologie
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri