În cadrul acestor ateliere, copiii vor învăța noțiuni introductive despre robotică și programare, vor descoperi cum arată echipamentele IT văzute prin ochii unui specialist și vor afla cum sunt construiți roboții și cum se pot programa ei pentru a îndeplini diverse sarcini.
Participând la aceste ateliere, micuții își vor putea forma un model de organizare mentală care îi va ajuta să abordeze mai simplu și mai clar situațiile, indiferent că este vorba despre rezolvarea unui exercițiu matematic sau realizarea unei compuneri. De asemenea, copiii vor învăța încă de pe acum să ia decizii responsabile și să înțeleagă efectul lor pe parcursul derulării acțiunilor planificate.
Atelierele de Robotică și Programare în abordare STEaM sunt realizate într-o manieră veselă, relaxantă, cu mulți roboți și accesorii robotice. Lucrăm cu roboți educaționali de diverse forme și cu funcții multiple, învățam să îi programăm dar și construim subansambluri robotice.
Grupa de vârstă:
Programul este destinat copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 13 ani.
Perioada de desfășurare:
Atelierele se desfășoară Sâmbăta, în Sala Atelier a Muzeului Antipa, între orele 13:00 – 14:15.
Modulul I: Roboții Mtiny Discover kit și Codey Rockey
5 – 19 octombrie 2024
Mtiny Discover Kit și Codey Rocky sunt aliați de încredere în introducerea copiilor în lumea fascinantă a tehnologiei și programării. Lucrul cu acești roboți nu doar că stimulează dezvoltarea abilităților esențiale pentru viitor, dar transformă și învățarea într-o aventură creativă și captivantă.
Mtiny este un robot destinat celor mai mici exploratori, oferindu-le oportunitatea de a învăța bazele programării și a logicii printr-o interfață prietenoasă și intuitivă.
Codey Rocky este un robot mai avansat, echipat cu o gamă variată de senzori și capabilități, care introduce copiii în programare prin limbajul Scratch și poate fi folosit pentru a dezvolta abilități precum gândirea algoritmică, analiza datelor și chiar inteligența artificială de bază.
Tema 1 (5 octombrie 2024): Explorarea mediului și navigarea obstacolelor (Mtiny Discover Kit)
Copiii vor învăța să programeze Mtiny pentru a naviga un traseu cu obstacole.Vom construi un labirint simplu din obstacole (cutii mici, jucării) și ii vom provoca pe copii să programeze Mtiny astfel încât să ajungă la destinație fără să lovească obstacolele. Această activitate dezvoltă abilități de rezolvare a problemelor și gândire logică.
Tema 2 (12 octombrie 2024): Detectarea și recunoașterea emoțiilor (Codey Rocky)
Tema 3 (19 octombrie 2024): Cursa cu obstacole și colaborare (Mtiny și Codey Rocky)