Jurnalul.ro Auto Când am nevoie de un set nou de anvelope?

Când am nevoie de un set nou de anvelope?

Dacă unele lucruri pot fi cumpărate de la second-hand, atunci lucrurile ar trebui să stea cu totul altfel atunci când vine vorba despre anvelope. Nu este doar despre bani, este și despre siguranță. Tocmai de aceea este foarte important să nu faci compromisuri atunci când vine vorba despre alegerea anvelopelor, acestea reprezentând singurul contact al vehiculului cu asfaltul.

Anvelopele nu înseamnă doar costurile de achiziție, ci mai ales sunt principalul element de siguranță al mașinii. Indiferent ce sisteme performante de frânare, ce sisteme electronice de control a stabilității sau cât de bune v-ar fi reflexele, fără aderență nu se poate face nimic. Sunt, cred, mii de video-uri online mașini noi, performante, alunecă neputincioase la vale pe zăpadă pentru că nu au aderență. Lumea râde și spune ”au anvelope proaste”. Dar anvelopă proastă poate fi și una uzată, unde profilul deja este insuficient pentru a face față suprafeței pe care rulează.

Dar nu vorbim doar despre zăpadă. Pe ploaie, anvelopele uzate nu mai reușesc să înlăture pelicula de apă care se formează între calea de rulare și carosabil, rezultând acvaplanarea. Iar dacă iarna suntem obișnuiți să rulăm mai încet, vara ne avântăm mai cu încredere, doar că aderența în cazul acvaplanării vara este identică celei de pe gheață: adică zero.

Totodată trebuie precizat că, în timp, cauciucul din compoziția anvelopei începe să-și piardă din proprietăți. Acest fenomen, cunoscut sub numele de ”îmbătrânire” duce la o rigidizare a pneului. Odată cu pierderea elasticității se micșorează și pata de contact. În plus, la o frânare puternică, suprafața anvelopei se arde rapid în urma frecării cu asfaltul și începe să se sfărâme sau se va toci rapid. Deci, din nou, numai dezavantaje.

Ca o ultimă mențiune, echilibrarea unei anvelope second-hand de regulă este foarte dificilă. Mulți dintre cei care le-au vândut, le-au cedat pe bani puțini fix din acest considerent. Sigur, dacă mergeți cu 40 km/h probabil că nu veți observa vreo diferență. Dar dacă veți încerca să creșteți viteza, veți remarca inițial un tremurat ușor perceptibil în volan pentru ca, la viteze mai mari, să devină chiar o pacoste.

Specialiștii anvelope.ro îți fac câteva recomandări de care e bine să ții cont atunci când îți cumperi anvelopele. Înainte de a face achiziția, stabilește exact care sunt nevoile tale, câți kilometri parcurgi, pe ce tip de drumuri mergi cel mai frecvent, care este stilul tău de condus și ce mașină ai. În cazul în care vorbim de o mașină sport, de modele cu motoare puternice, recomandarea este să te orientezi spre anvelope (inclusiv anvelope de vara) din gama premium. Dacă faci deplasări scurte, doar în oraș, atunci poți să iei în calcul și anvelope din clasele medie sau de buget.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri