Mulți părinți au renunțat să cumpere lucruri noi copiilor în această toamnă din cauza scumpirilor. Astfel că 33,23% au alocat un buget între 300 şi 500 de lei, 31,2% au cheltuit între 500 şi 1 000 de lei și 8,11% au peste 1.000 lei.
De asemenea, 47,74% dintre părinți au spus că bugetul pentru cumpărăturilor de școală va crește cu 30% iar 12,17% au declarat că acesta rămâne la fel cu anul trecut.
Pentru 47,1% dintre părinți banii provin din salarii, 24,5% au făcut economii în acest scop și 11% s-au împrumutat.
Pentru rechizite au fost alocați între 300-500 lei. Hainele și încălățămintea reprezintă 34,82% din bugetul alocat iar manualele/caietele 21,79%. Însă numai 30% dintre părinți au achiziționat în acest an haineși încălțăminte noi pentru școală, iar 50% dintre copii nu vor avea un ghiozdan nou, în timp ce 3,6% dintre copii dispun de mai multe ghiozdane noi pe parcursul unui an școlar.
Circa 43,1% dintre părinți cumpără necesarul pentru școală din mall-uri și sipermarketuri, 22% din magaine specializate, 21% din librării și 14% online.
În privința tehnologiei informaționale necesare pentru școală, 34,67% dintre copii dispun de smartphone-uri , 29,7% de tablete, 25,5% de laptopuri și 10% de desktop.
Totodată, circa 30% dintre părinți spun că plătesc meditații pentru copiii lor, dintre care 42,2% pentru matematică și 28,05% pentru română.
Sonfajul a fost realizat online de Fin Zoom pe 1.100 de respondenți din toată țara.