Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Comerțul online va crește cu 15% în 2021, până la 18,4 miliarde de lei

Comerțul online va crește cu 15% în 2021, până la 18,4 miliarde de lei

Valoarea comerțului online din România va ajunge la 18,4 miliarde de lei în acest an, cu 15% mai mare raportat la anul anterior, când s-a situat la 16 miliarde de lei, arată studiul Termene.ro.

Companiile din domeniu au obținut profituri de circa 680 milioane lei în 2019, pentru ca acestea să ajungă la peste 1,23 miliarde lei în 2020.

Câștigurile s-au dublat anual în ultimii patru ani, de la 160 milioane lei în 2017, la 370 milioane lei în 2018 și la 680 milioane lei în 2019.

Se estimează că ponderea achizițiilor online va ajunge la 12% în acest an, de la 10% în 2020. 

Profitabilitatea medie a ajuns la 7,3%, dublu față de 3,7% în 2018 și cu 5,1% mai mare comparativ cu 2019. 

Timpul de plată a facturii către furnizor a scăzut de la 116 zile în 2017, la 101 zile în 2020. În 2018 aceasta a fost de 115 zile, iar în2019, de 111 zile.

"Din punctul de vedere al vitezei de recuperare a creanţelor (în cât timp se încasează o factură de la un client), anul 2020 a adus o scădere a timpului mediu cu 5 zile, de la 37 de zile (în 2019) la 32 de zile. Viteza de recuperare a creanţelor a avut o evoluţie relativ constantă - fiind de 28 de zile în anul 2017 şi de 34 de zile în anul 2018, în ultimii 4 ani crescând cu 4 zile. Cu cât creşte termenul de plată, cu atât creşte şi incertitudinea încasării, este de aşteptat ca un furnizor să ofere facilităţi clientului care plăteşte mai repede şi nu neapărat celui care plăteşte mai mult. Scăderea vitezei cu care se plătesc datoriile în anul 2020 poate fi inter-pretată şi ca o modalitate prin care jucătorii de pe piaţa comerţului online caută să îşi securizeze furnizorii şi să îşi asigure stocurile, ex-istând o luptă şi între cine plăteşte mai repede furnizorul. Deşi viteza de plată a datoriilor este în scădere, numărul companiilor cu risc ridicat de intrare în insolvenţă a crescut uşor. Dacă în anul 2018 la fiecare 100 de companii 41 aveau un risc ridicat de intrare în insolvenţă, în anul 2019 numărul acestora a crescut la 42 de com-panii, iar în anul 2020 a ajuns la 44 de companii (la fiecare sută). Totodată, numărul companiilor cu risc scăzut sau foarte scăzut a înregistrat un trend opus, de la 56 de companii (la fiecare sută) în anul 2018 la 55 în anul 2019 şi 53 în anul 2020", arată analiza.

 

Subiecte în articol: comert online
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri