Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cum crești vânzările magazinului tău online, într-un mod accelerat, dar susținut

Cum crești vânzările magazinului tău online, într-un mod accelerat, dar susținut

Consumatorii plănuiesc să cheltuiască de sărbători cu 25% mai mult anul acesta, în comparație cu anul trecut, conform unui studiu efectuat de Deloitte. Astfel, un magazin online se poate bucura de creșteri accelerate în această perioadă a anului, dacă sunt luate deciziile manageriale potrivite.

 

Iată cum poți obține și tu această creștere pentru afacerea ta.

Investește în arhitectura site-ului

Un site bine optimizat va putea îmbunătăți experiența de utilizare a clienților și va fi mai vizibil pentru motoarele de căutare, așa că este important să te asiguri că site-ul tău respectă toate criteriile unui site „user friendly”.

 

Iată care sunt cele mai importante 3 aspecte:

 

  1. Un meniu simplu și, în același timp, foarte bine structurat. Acesta ar trebui să poată să fie accesat foarte ușor de către potențialii clienți și să le ofere acestora posibilitatea de a ajunge la categoria dorită fără prea multe clickuri.
  2. O căsuță de căutare la vedere, ușor de utilizat. Atunci când un potențial client dorește să achiziționeze un anumit produs, șansele ca achiziția să fie finalizată atunci când produsul apare într-un timp scurt de la căutare vor fi mult mai mari decât în cazul în care acesta ar trebui să caute produsul respectiv prin alte zeci de produse de pe site.
  3. Timp de încărcare redus. Atunci când cineva dă click pe o anumită categorie, produsele existente ar trebui să apară instantaneu.

 

Dacă deții o afacere și nu ai personal care să se ocupe de implementarea îmbunătățirilor, poți să colaborezi cu o companie specializată pentru a te asigura că site-ul tău este pregătit să facă față noilor clienți.

 

Anticipează vânzările și creează-ți stocuri

Chiar dacă ești la început și nu ai un istoric al vânzărilor, este important să studiezi piața și să anticipezi care vor fi cele mai vândute produse în perioada de interes. De exemplu, dacă deții o afacere care vinde articole vestimentare personalizate, în sezonul rece și mai ales în perioada sărbătorilor de iarnă, produsele cu cel mai mare potențial ar putea să fie: hanoracele cu glugă, seturile de hanorace personalizate pentru cupluri sau hanoracele cu imprimeuri de iarnă.

 

Odată ce ai identificat produsele cu cel mai mare potențial de a fi vândute, asigură-te că ai stocuri suficiente pentru a onora comenzile. Dacă nu ai finanțele necesare pentru a te aproviziona, un credit rapid poate fi o alegere foarte bună.

 

Accesând o creditare pentru firma, poți obține rapid și 100% online până la 60.000 de RON, pentru o perioadă de 12, 18 sau 24 de luni, rata ta fiind fixă, indiferent de valoarea ROBOR. Totodată, în cazul unor situații neprevăzute, ai posibilitatea de a amâna oricând rata pe 30 de zile, cu zero extra cost.

 

Mărește bugetul pentru promovare

Fiind o perioadă care anunță vânzări mari, este indicat să investești mai mult timp și bani în promovare pentru a-ți asigura o vizibilitate mai mare. Nu uita însă să apelezi fie la o agenție de marketing, fie la un freelancer specializat pe campaniile de promovare. În caz contrar, dacă investești în promovare fără să deții informațiile necesare, există șanse mari ca rezultatele pe care le obții să nu fie cele sperate.

 

Un exemplu de promovare eficientă în perioada sărbătorilor de iarnă ar putea fi pentru produsele care estimezi că se vor vinde cel mai bine. Nu uita un lucru: cu cât promovarea este făcută din timp, cu atât mai mult ai șansa de a obține un număr mare de noi clienți.

 

Asigură-te că poți onora toate comenzile într-un timp cât mai scurt

Odată ce site-ul este pregătit, stocurile asigurate și promovarea este pusă la punct, tot ceea ce mai trebuie să faci este să te asiguri că poți onora comenzile într-un timp cât mai scurt. Pentru asta trebuie să acorzi importanță elementelor logistice și să discuți din timp cu firma de curierat despre volumul de comenzi care o să urmeze. Dacă este cazul, poți chiar să aduci modificări în contractul de colaborare și să negociezi prețul pentru perioadele în care volumul de comenzi este mai mare decât de obicei.

 

Totodată, nu uita să ceri oferte și de la alți furnizori de servicii de curierat. În cazul în care furnizorul principal nu își poate onora obligațiile la timp, este bine să ai furnizori de rezervă la care să poți apela pentru a evita întârzierea comenzilor.

 

Un site bine pus la punct, anticiparea vânzărilor și majorarea bugetului de promovare, alături de stabilirea detaliilor logistice sunt câteva dintre secretele care te pot ajuta să faci față creșterilor accelerate din anumite perioade ale anului, cum sunt sărbătorile de iarnă.

 

Sursă foto: shutterstock.com

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri