Jurnalul.ro Ştiri Social Cum să circuli în siguranţă pe ceaţă

Cum să circuli în siguranţă pe ceaţă

Viteza redusă şi stilul de condus preventiv sunt recomandate în orice condiţii, cu atât mai mult atunci când afară e ceaţă şi carosabilul e umed. Dar dacă e noapte şi ceaţa este densă şi persistentă, cu vizibilitate sub 20 de metri, este mai bine să amânăm călătoria până a doua zi, după risipirea ceţii. Iată câteva sfaturi pentru a evita accidentele.

Din păcate, una dintre cele mai mari greşeli pe care le fac şoferii atunci când sunt surprinşi de ceaţă densă este să se mute de pe banda doi pe banda unu de mers. Specialiştii de la 4tuning.ro susţin că aceasta nu este o idee bună deoarece, deşi mergem cu viteză mică, riscăm să dăm peste maşini complet oprite, ai căror şoferi aşteaptă să se ridice ceaţa. O altă greşeală pe care o fac foarte mulţi şoferi este aceea de a aprinde faza lungă pe porţiunile de drum cu ceaţă densă. Ceea ce nu ştiu ei este faptul că faza lungă, spre deosebire de proiectoare, luminează în sus, iar raza de lumină loveşte direct în ceaţă. Iată cum vizibilitatea şi aşa redusă va deveni zero

De obicei, pe ceaţă densă şoferii merg cuminţi unul în spatele celuilalt, cu viteză redusă, păstrând distanţa şi fără a se aventura în depăşiri periculoase. Pentru a evita un accident, încearcă să ţii direcţia drumului urmărind un reper: maşina din faţa ta, stopurile de ceaţă ale acesteia, linia bordurii, linia pomilor de pe marginea drumului etc. Oprirea pe banda de urgenţă nu este niciodată o idee bună. Riscul de a fi lovit de un şofer care din lipsă de vizibilitate a pierdut direcţia este foarte mare.

Este absolut obligatoriu să circuli cu viteză redusă dacă vrei să eviţi un accident. Când dai de ceaţă densă, care îţi lasă o vizibilitate de doar câteva zeci de metri, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să aprinzi proiectoarele şi stopurile de ceaţă şi să micşorezi viteza.

Aprindem sau nu avariile

Teoretic, avariile se aprind atunci când autovehiculul staţionează pe partea dreaptă a carosabilului, deoarece este avariat. Practic, există mulţi şoferi care aprind becurile de avarie când vizibilitatea este redusă – plouă torenţial sau e ceaţă. Ceea ce nu realizează ei este faptul că, din dorinţa de a se face cât mai vizibili, îi induc în eroare pe ceilalţi şoferi care cred că au în faţă o maşină oprită.

Subiecte în articol: ceaţă
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri