Jurnalul.ro Ştiri Observator Eurodeputații români, reacții dure față de noile reguli UE pentru șoferi

Eurodeputații români, reacții dure față de noile reguli UE pentru șoferi

de Dan Straut    |   

Parlamentul European a dezbătut ieri, în plen, un pachet legislativ (supranumit „Mobilitate 1”) care introduce o serie de reguli controversate pentru șoferii și angajatorii acestora din UE, măsuri față de care eurodeputații români au avut reacții vehemente. Ei acuză „dumpingul social” practicat de transportatorii din Vest, arătând că interzicerea repausului în cabină sau obligația de întoarcere a camionului gol îi va dezavantaja atât pe cei din Est, cât și pe toți șoferii europeni față de cei din afara UE.

Eurodeputatul umanist Maria Grapini, spre exemplu, a solicitat Comisiei Europene efectuarea unui studiu de impact asupra economiei și mediului acestui pachet, ținând cont de obligativitatea de întoarcere a camionului gol acasă. „Mă bucur că în răspunsul Comisiei este menționat faptul că aceasta va lua în calcul să se efectueze acest studiu și că pachetul de mobilitate ar putea să fie amendat în perioada următoare”, arată un comunicat transmis ieri de Maria Grapini. „Voi urmări evoluția pachetului de mobilitate și voi face presiuni asupra Comisiei pentru a reașeza principiul concurenței loiale bazat pe echitate. Dumpingul social invocat de cei care au făcut ca pachetul de mobilitate să fie dezechilibrat este practicat de companiile mari din Vest, prin deschiderea de companii de tip căsuță poștală în Est și angajarea șoferilor pe un salariu mai mic decât cel din Vest”, a menționat eurodeputatul umanist.

 

Norme grele pentru TIR-iști

 

Prevederile cele mai problematice din proiectul european sunt, pe scurt, următoarele:
- obligaţia întoarcerii vehiculului la 8 săptămâni în statul de înmatriculare;
- obligaţia întoarcerii conducătorului auto la sediu la 3 sau 4 săptămâni (în funcţie de situaţie);
- introducerea unei perioade de prohibiţie de 4 zile pentru operaţiunile de cabotaj;
- interdicția, pentru șofer, de a-și petrece repausul săptămânal în cabină, în condițiile în care cabina unui autovehicul modern este mult mai confortabilă decât un motel ieftin.

Față de aceste prevederi, toți eurodeputații români au transmis mesaje de respingere, mergând chiar până la invitația ca Guvernul României să atace pachetul „Mobilitate 1” la Curtea de Justiție a UE.

În calitate de europarlamentar și membru al Comisiei TRAN, împreună cu alți colegi din Bulgaria, Ungaria, Polonia și Țările Baltice, am susținut problemele transportatorilor din Est.

Maria Grapini, europarlamentar umanist

 

Pachetul „Mobilitate 1” vine în contradicție cu noile norme de mediu „Green Deal”, avertizează eurodeputații

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri