Jurnalul.ro Ştiri Observator Firea: Lucrările de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză se încheie în iunie

Firea: Lucrările de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză se încheie în iunie

Lucrările de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză se încheie luna aceasta, a spus primarul Capitalei, Gabriela Firea, potrivit căreia tronsonul cuprins între Șoseaua Petricani și Șoseaua Barbu Văcărescu este realizat în proporție de 98%, urmând să fie deschis circulației în maxim două săptamani.

Primarul Gabriela Firea a spus că luna aceasta vor fi finalizate lucrările de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză, iar în cel mult două săptămâni se va circula pe tronsonul cuprins între Șoseaua Petricani și Șoseaua Barbu Văcărescu.

„Sistemul de iluminat public a fost pus în funcțiune, separatoarele de sensuri au fost montate, iar semaforizarea este în teste. Săptămâna viitoare vor fi realizate marcajele. În ceea ce privește lucrările la tronsonul cuprins între Bulevardul Barbu Văcărescu și Calea Floreasca, lucrările sunt executate în proporție de 80%, se toarnă ultimele straturi de balast stabilizat și urmează așternerea straturilor de asfalt. În proiect a fost inclusă schimbarea a aproape 500 metri din magistrala care alimentează cartierul Aviației cu apă caldă și căldură. Lărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză a fost primul proiect integrat de infrastructură din București. Astfel, pe lângă lărgirea carosabilului, au fost modernizate și reconfigurate toate rețelele de utilități din zonă. De asemenea, proiectul a fost modificat în timpul execuției în funcție de cerințele locuitorilor din zonă”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

În ceea ce privește pistele pentru bicicliști și trotuarele, ele au fost proiectate și executate conform normativului în vigoare, fiind avizate în prealabil de Brigada Rutieră, a mai spus Firea.

Potrivit proiectului tehnic, pistele pentru bicicliști au 1,5 metri lățime, iar trotuarele 2 metri lățime.

„Există zone unde lățimea trotuarului este mai mică din cauza lucrărilor apărute în timpul execuției sau a prezenței alveolelor pentru copaci, însă, Primăria Capitalei și constructorul caută soluții pentru rezolvarea problemei. De asemenea, se vor monta stâlpișori pentru a împiedica parcarea mașinilor pe pista de biciclete și trotuare”, spune Firea.

Proiectul noii șosele presupune lărgirea la 4 benzi, două pentru fiecare sens de circulație, a arterei de 1,8 km lungime, între Șoseaua Petricani – Nod A3 și Calea Floreasca. Fiecare bandă va avea 3,5 metri lățime, iar trotuarele vor include și o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 1,5 metri pentru fiecare sens.

Predarea amplasamentului către constructor a avut loc în august 2018, însă, execuția propriu-zisă a început în octombrie 2018. Cele 15 luni prevăzute inițial s-au încheiat în 29 ianuarie 2020, întârzierile fiind cauzate de imposibilitatea închiderii totale a traficului, dar și de lucrările neprevăzute apărute, precum reproiectarea zonei Intrarea Chefalului.

Costul actualizat al lucrării se ridică la circa 48 milioane lei fără TVA, la care se adaugă costul exproprierilor, de aproape 120 de milioane de lei. Această sumă a fost redusă semnificativ, cu aproape 40 de milioane de lei, față de nivelul exproprierilor stabilite de vechea administrație în anul 2010, spune Firea.

(sursa: Mediafax)

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri