Jurnalul.ro Ştiri Politică Grindeanu: Braşovul va fi conectat pe autostradă mai întâi de Sibiu şi după aceea de Bucureşti

Grindeanu: Braşovul va fi conectat pe autostradă mai întâi de Sibiu şi după aceea de Bucureşti

Autostrada va ajunge la Braşov mai întâi dinspre Sibiu, conectând astfel Braşovul la infrastructura Europei de Vest prin autostrăzile Sibiu-Făgăraş şi Făgăraş-Braşov şi după aceea de A3 Comarnic-Braşov.

„Vom ajunge pe autostradă la Braşov întâi dinspre Sibiu şi după aceea dinspre Bucureşti. În 2022 pe Sibiu-Făgăraş lucrurile sunt avansate şi vom putea discuta despre etapele următoare după care vom vorbi de Făgăraş-Braşov“, a declarat Sorin Grindea­nu în cadrul unui interviu acordat ZF.

Spre exemplu, Christian von Albrichsfeld, head of country pentru Continental în România declara că drumul dinspre Vest spre Braşov este unul foarte aglomerat şi trebuie calculat impactul economic al unei autostrăzi şi tocmai că în condiţiile în care Braşovul este un important centru de producţie, prioritatea o reprezintă conexiunea spre Vest, pentru a fi mai competitiv când vine vorba de exporturi.

Autostrada Sibiu-Braşov va avea aproape 130 km şi are un cost estimat de 1,47 miliarde de euro fără TVA. Aceasta va deservi localităţile Sibiu, Tălmaciu, Avrig, Făgăraş, Codlea, Ghimbav - unde aeroportul este deja construit şi Braşov. Aceasta este parte din viitoarea autostradă A13 care va lega Sibiul nu doar de Braşov ci şi de Bacău. A13 va fi conectată de A1 Piteşti-Sibiu printr-un nod rutier la Boiţa.

În data de 28 decembrie 2021 secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioşteanu anunţa faptul că studiul de fezabilitate pentru proiectul Autostrada Sibiu- Făgăraş a fost avizat de către Consiliul Tehnico-Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor. Traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraş porneşte din dreptul localităţii Boiţa şi se termină în apropierea Municipiului Făgăraş. Traseul trece adiacent de localităţile Turnu Roşu, Sebesu de Jos, Racoviţa, Mârşa, Avrig, Porumbacu de Jos, Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Carta, Arpaşu de Jos, localităţi ce aparţin judeţului Sibiu şi de localităţile Ucea de Jos - Ucea de Sus, Viştea de Jos, Vistea de Sus, Drăguş, Sâmbăta de Jos, Voila, Voivodeni, Dridif, Luţa, Hurez, Municipiul Fagăraş şi Ileni, din judeţul Braşov, are lungimea de 68,05 km şi este împărţit în 4 tronsoane.

În luna august a anului 2021 ministrul transporturilor de atunci, Cătălin Drulă, anunţa semnarea contractului dintre CNAIR şi proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru Autostrada Făgărăş-Braşov - care făcea parte din proiectul iniţial al A3 Autostrada Transilvania şi care a fost abandonat de ani de zile.

Discuţia despre Sibiu-Braşov vine în condiţiile în care proiectul tehnic şi studiul de fezabilitate pentru autostrada Comarnic-Braşov, prin care Braşovul va fi conectat de Bucureşti prin autostradă, vor fi gata în circa şase ani.

„Acolo atât timp cât cel de dinainte a acceptat un caiet de sarcini în care vorbim de 30 de luni pentru SF şi 42 de luni pentru proiectare. SF plus proiectare înseamnă 6 ani. Un alt exemplu este Craiova-Lugoj - doar SF, licitaţie care a demarat la începutul anului şi s-a încheiat zilele trecute, pe SF, pe un caiet de sarcini, spui că vrei să faci în patru ani acel SF. Patru ani te ocupi de hârtii, importante, dar hârtii", a spus Sorin Grindeanu în cadrul interviului.

Cătălin Drulă, fostul ministru, a comentat pe pagina sa de Facebook faptul că "Termenele din contract sunt clare: 30 luni revizuirea Studiului de Fezabilitate, 6 luni Proiect pentru Autorizarea Lucrărilor de Construire (PAC), 6 luni Proiect Tehnic de Execuţie, 4 luni Asistenţă Tehnică acordată Beneficiarului în perioada derulării licitaţiei pentru execuţie lucrări. Nu eu le-am stabilit, ci cei care au lansat licitaţia în mandatul anterior (când ministru era dl. Bode). Ofertele (de fapt o singură ofertă) au fost depuse pe 9 noiembrie 2020 (în mandatul dlui. Bode). Contractele şi termenele din procedurile de achiziţie publică se stabilesc înainte de depunerea ofertelor şi nu se pot modifica ulterior. Asta e legea. În plus, asta doar ca detaliu, ca să nu vă scape pixul, nu ministrul, ci conducătorul autorităţii contractante (adică directorul CNAIR) semnează contractele de achiziţie publică".

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: Sorin Grindeanu
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri