Jurnalul.ro Ştiri Observator De luni, se închide pentru doi ani circulația feroviară între Aghireș și Poieni

De luni, se închide pentru doi ani circulația feroviară între Aghireș și Poieni

de Redacția Jurnalul    |   

Circulația feroviară între Aghireș și Poieni va fi închisă de luni, 8 ianuarie, timp de doi ani, pentru lucrări de electrificare a liniei între Cluj-Napoca și Episcopia Bihor. Călătorii vor fi transbordați cu mjloace auto, informează CFR SA.

CFR SA a anunțat că, în perioada 08.01.2024 – 08.01.2026, circulația feroviară va fi închisă pe relația Aghireș – Poieni, pentru execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, pe Lotul 2 Aghireș – Poieni.

Compania susține că, în perioada închiderii circulației feroviare, trenurile de călători vor putea circula pe relațiile Cluj Napoca – Aghireș și retur și Poieni – Oradea – Frontieră și retur, în conformitate cu Mersul Trenurilor.

CFR anunță că va oferi sprijinul necesar Autorității pentru Reformă Feroviară, care, în baza noilor prevederi legale, organizează împreună cu operatorii de transport feroviar de călători, serviciile cu autocare/autobuze de înlocuire a trenurilor de călători pe perioada realizării lucrărilor la infrastructura feroviară.

Autobuzele și autocarele de înlocuire a trenurilor de călători vor fi asigurate de operatorii de transport feroviar de călători și vor circula conform orarului stabilit de aceștia, pe următoarele distanțe:

-Aghireș – Huedin - 8 autobuze, Huedin – Aghireș - 7 autobuze, care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanța Cluj Napoca – Aghireș și retur, cu transbordarea călătorilor în stația Aghireș;

-Aghireș – Stana – 2 autobuze (un autobuz pe sens), care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanța Cluj Napoca – Aghireș și retur, cu transbordarea călătorilor în stația Aghireș;

-Cluj Napoca – Huedin și retur – 2 autobuze (un autobuz pe sens);

-Cluj Napoca – Oradea și retur – 12 autobuze (6 autobuze pe sens).

Autobuzele/autocarele de înlocuire vor avea număr de identificare identic cu numărul de tren, în cazul în care se asigură continuitatea serviciului de transport, iar în celelalte cazuri vor avea alt număr.

Programul de circulație al autobuzelor/autocarelor de înlocuire a trenurilor de călători vor fi publicate pe site-ul CFR SA.

De asemenea, pentru detalii privind programul autobuzelor/autocarelor de înlocuire, precum și alte condiții de transport, se recomandă consultarea celor doi operatori de transport feroviar implicați: Interregional Călători și Transferoviar Călători.

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor - Frontieră Ungaria sunt împărțite în 4 loturi, după cum urmează: Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș (30,41 km), Lotul 2 Aghireș – Poieni (36,53 km), Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km), Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km).

Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026.

Obiectivul general al contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu și prevede, rpintre altele, creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson, modernizarea stațiilor; modernizarea podurilor, podețelor, montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot, modernizarea instalațiilor de electrificare.

CFR SA reamintește că linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor– Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

(sursa: Mediafax)

 

Subiecte în articol: inchidere circulatie feroviara
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri