După evoluția importantă a lunilor anterioare, iunie 2024 vine cu o creștere de 63,2% a înmatriculărilor de autovehicule noi față de luna iunie a anului 2023 și cu 38% față de luna mai 2024.
Autoturismele, care reprezintă aproximativ 85% din total, au înregistrat, în luna iunie 2024, un volum de 21080 unități, cu 61,7% mai mult decât în luna similară din 2023.
APIA arată că, în ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 51,3% în creștere cu 93,7%, urmat de Clasa C cu o cotă de 28%, în creștere cu 52,3% și de Clasa B cu o cotă de 14,9%, în creștere cu 48,3% față de cota deținută în luna iunie a anului trecut.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate în luna iunie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de 71,2% față de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 66,9%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o creștere de 88,4% și dețin o cotă de 12,7% din total.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a VI-a lună a anului 2024, o cotă de piață de 20,4%, care depășește cu 7,7 puncte procentuale cota deținută de motoarele diesel.
Autoturismele full electrice dețin o cotă de 4% din piață, în luna iunie a anului 2024, față de iunie 2023, când reprezentau 12%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 2,8%, față de iunie 2023, când reprezentau 3,9%.
Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în iunie 2024, o creștere de 119% față de luna iunie 2023, din care autovehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o creștere de 118%.
Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în iunie 2024, o scădere de 1,5% față de luna iunie 2023, din care autovehiculele comerciale grele (peste 3,5 tone plus autotractoarele) fără bus înregistrează o creștere de 2,2%, în timp ce vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o creștere de 1,2%.