"Simulările evaluării naţionale ne arată o imagine care nu poate să nu ne îngrijoreze. De aceea, cred că este extrem de importantă munca fiecărui profesor cu elevii săi de clasa a VIII-a, astfel încât acele planuri de remediu individualizate să fie cu adevărat un efort de învăţare. Mai mult, dialogul despre aceste evaluări trebuie să privească problema în ansamblu - întreg gimnaziul - şi să vedem: ce se întâmplă bine şi ce nu e bine în învăţământul gimnazial, pentru a putea corecta. O diagnoză riguroasă, pe care am cerut-o Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, ne va ajuta să identificăm măsuri concrete care să ţintească problemele evidenţiate", a scris Curaj, sâmbătă, pe Facebook.
Un număr de 73.342 de elevi de clasa a VIII-a reprezentând 44,05% au obţinut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale, a precizat, sâmbătă, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice .
În ceea ce priveşte rezultatele pe discipline, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezenţa - 90,71%) la proba de Limba şi literatura româna, respectiv 32,60% (prezenţa - 90,20%) la matematică.
La proba de Limba şi literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenţi, circa 76% au reuşit să obţină note peste 5.
"Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale pentru elevii claselor a VIII-a (22-24 februarie). (...) Pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie statistică: 22.422 de medii între 5 şi 5,99, 19.109 medii între 6 şi 6,99, 15.985 de medii între 7 şi 7,99, 11.989 de medii între 8 şi 8,99, 3.850 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 medii de 10", afirmă MENCŞ în comunicatul de presă.
Sursa: AGERPRES