Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie De ce evită românii mărcile proprii ale supermarketurilor și preferă produsele mai scumpe?

De ce evită românii mărcile proprii ale supermarketurilor și preferă produsele mai scumpe?

de Redacția Jurnalul    |   

Consumatorii români evită mărcile proprii ale supermarketurlor deși sunt mai ieftine decât alte produse similare.

De ce românii nu aleg produsele marcă proprie 

Motivul principal pentru care aceștia nu le aleg se regăsește în promoțiile retailerilor, care oferă "al doilea produs la jumătate de preţ" şi "multi-pack". Sunt vizate mai ales laptele, detergenți și produsele de îngrijire personală. Consumatorii cred că produsele care aparțin unor branduri renumite sunt mai bune calitativ. 

Astfel că românii sunt mari amatori de astfel de produse, reprezentând circa 25% din totalul cumpărăturilor. Se caută preţuri mici în magazine, dar şi online, care vin cu reduceri la diferite categorii.

"Din fiecare, nu din marca proprie a magazinului! Sunt mai bune calitativ!" "Toţi folosim branduri şi să fim siguri ca sunt ok! Adică am mai folosit, aşa dacă cumperi ceva no-name, nu ştii ce e acolo!", spun clienţii, potrivit observatornews.ro.

"Vedem o schimbare în comportamentul clientului, într-adevăr. Cumpără mai mult branduri cunoscute, mai ales la produsele care au perioadă îndelungată de valabilitate. Am avut o promoţie de 40% cu un brand foarte cunoscut şi am vândut de 100 de ori mai mult decât într-o zi normală", afirmă Michael Kaiser, CEO supermarket online.

Ce economii poți să faci dacă alegi promoțiile

Detergenţii sunt o categorie foarte căutată la reduceri pentru că sunt diferenţe mari de preţ. De exemplu, acest detergent de 17 spălări costă în supermarket în jur de 38 de lei. Aici îl găsim cu 23 de lei, şi chiar mai ieftin dacă vom achiţiziţiona mai multe bucăţi. Un detergent similar, dar marcă proprie, costă în jur de 25 de lei. 

"Vom vedea o tendinţă de a face stocuri, mai ales dacă vorbim despre produse care nu sunt proaspete. Vorbim despre foarte mult timp petrecut pentru a crea o legătură cu consumatorul, şi atunci când avem un client care are de ales între cele două, întotdeauna va alege brandul cunoscut care este la promoţie", explică Elena Filip, specialist în retail.

Comercianţii spun că în românii se feresc mai mult de mărcile proprii din magazine decât alţi europeni.

"În Europa mărcile proprii sunt la un grad mult mai mare decât în România. Ajungem la 47% în Spania, Germania 41%, 34% Marea Britanie. În coşul românului de cumpărături găsim un amalgam de produse: şi produse marcă proprie, produse low-cost, produse ieftine, dar în acelaşi timp găsim şi produse premium. Nu se întâmplă asta nicăieri în Europa", precizează Feliciu Paraschiv, preşedinte Asociaţia comercianţilor mici şi mijlocii.

Cota de piaţă a produselor marcă proprie a scăzut de la 25% la 24% în 2024. 

Subiecte în articol: consumatori supermarket
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri