Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Profitul mai multor branduri celebre de mâncare a scăzut dramatic din cauza pandemiei

Profitul mai multor branduri celebre de mâncare a scăzut dramatic din cauza pandemiei

Restaurantele din România ale companiei Sphera Francise Group au avut un profit operațional cu 60,5% mai mic în primele nouă luni ale acestui an, față de perioada similară din 2019. Acesta s-a ridicat la numai 34,8 milioane de lei. 

Grupul deține brandurile KFC, Pizza Hut, Taco Bell din România, precum și KFC Moldova și Italia, au raportat un profit în scădere cu 12,3% în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2019 potrivit comunicatului transmis de societate.

Pierderea operațională a fost de 400.000 de lei, iar profitul net din trimestrul 3 a fost de 17,6 milioane de lei, cu 12,3% mai mic față de aceelași interval din 2019. Cheltuielile administrative s-au redus cu 17,4%.

EBITDA, profitul înainte de taxe și dobânzi, a fost de 28,4 milioane de lei în trimestrul trei și cu marjă operațională de 5,7%, mai mare față de semestrul 1, când EBITDA a fost de 1,6 milioane de lei și marja operațională de numai 0,5%. 

În trimestrul 3, Sphera Group a avut EBITDA cu 11,8% mai mică, respectiv 26,9 milioane de lei, față de trimestrul 3/2019 și un profit net mai redus cu 12,3% față de trimestrul 3, de 17,6 milioane de lei,

"Suntem mulţumiţi de performanţa obţinută, întrucât, prezentăm astăzi investitorilor un trimestru puternic, profitabil. Performanţa noastră în T3 a contribuit la recuperarea a 26,9 milioane lei în EBITDA şi la reducerea pierderii nete înregistrate la 30 iunie cu 17,6 milioane lei.

Este important să subliniem creşterea marjei EBITDA normalizată, de la 12,3% în T3 2019 la 13,6% în T3 2020, cel mai ridicat nivel trimestrial înregistrat de la listarea Grupului. Spre comparaţie, în T1 marja EBITDA normalizată la nivel de Grup a fost de 1,8%, iar în T2 de -1,9%.

Trebuie să menţionez performanţa KFC România, care a înregistrat o marjă operaţională impresionantă de 19,2% şi a KFC Moldova de 21,2%.

Aş vrea să subliniez şi poziţia solidă pe care o înregistrăm din punct de vedere lichiditate cu un sold de 113 milioane de lei", a spus Valentin Budeș, directol financiar al grupului. 

Vânzările au fost de 502,4 milioane lei în primele nouă luni din 2020, în scădere cu 27,6% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019.

Vânzările în trimestrul 3 s-au ridicat la 197,9 milioane lei, în scădere cu 20,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar în creştere cu 86,2% comparativ cu trimestrul doi 2020. 

În iulie-septembrie, 24% din totalul comenzilor au provenit din livrări, iar 76% în restaurante.

Vânzările din România au reprezentat 87,5% în România, 11,3% în Italia și 1,1% în Republica Moldova.

Grupul a beneficiat de ajutor de stat din partea Guvernului român, care a contribuit la scăderea cheltuielilor cu salariile cu 33,4%, iar renegocierea cu proprietarii de spaţii comerciale a condus la reducerea cheltuielilor cu chiria cu 20,7%.

Costurile de publicitate au fost reduse cu 34,9%, faţă de T3 2019. De la începutul anului şi până în prezent s-au deschis trei noi restaurante în Italia şi cinci în România. 
 

Subiecte în articol: sphera kfc taco bell pizza hut
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri