Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) vrea să pună oraşul pe harta destinaţiilor de tip „city break” a UE, prin lansarea unui program multianual de promovare turistică la nivel internaţional. Programul va demara chiar în această lună şi va fi derulat până în iulie 2020, potrivit unui proiect de hotărâre de Consiliu General aflat pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) din 23 august.
“Municipiul Bucureşti trebuie să ajungă printre destinaţiile turistice importante din Europa, capabilă să îşi pună în valoare bogăţia şi diversitatea patrimoniului, parte integrantă din patrimonial cultural european”, se arată în documentul postat pe site-ul municipalităţii.
De promovarea Bucureştiului ca oraş turistic de va ocupa, însă, Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism din cadrul PMB, nu Compania Municipală Turistică, înfiinţată anul trecut.
Proiectul se va axa pe mai multe segmente: turismul cultural şi de patrimoniu (se va concentra pe circuite turistice şi “zone de atracţie”), segmentul de tineret (vizează manifestările sportive şi muzicale), seniorii (tururi organizate cu autocarul pentru vizitarea muzeelor, a bisericilor etc.), turism de afaceri (conferinţe).
Totodată, municipalitatea ia în calcul o sursă important de venituri pentru ţara noastră, în general, şi anume turismul medical sau de tratament, “care poate fi combinat inclusive cu zonele de relaxare (SPA/termal/balneoclimateric)”.
În privinţa pieţelor-ţintă, iniţiatorii proiectului îi vizează în special pe turiştii care vin din Israel, Germania, Austria, Italia, Franţa, Marea Britanie/Irlanda şi SUA. De asemenea, sunt luate în calcul ţări precum: Rusia, Ungaria, Polonia, Ţările Scandinave, Peninsula Iberică, dar nu sunt excluse nici China sau Japonia.
Planul municipalităţii trebuie să vină, însă, şi cu un brand turistic al Bucureştiului, dar şi cu implementarea unei strategii de promovare.
Despre cheltuielile necesare, documentul arată că acestea „vor fi raportate la persoană/beneficiar şi urmează a fi stabilite prin intermediul unei cercetări de piaţă, în funcţie de activităţi specifice, corect fundamentate şi bazate pe costuri dimensionate economic care să asigure satisfacţia reală a beneficiarului”.