Unele fabrici din Ucraina au încercat să continue să funcționeze, pe fondul invaziei, dar muncitorii au fost nevoiți să întrerupă lucrul pentru a se feri de tirurile de rachete.
În martie, S&P Global Mobility, fosta IHS Markit, și-a redus prognoza privind producția auto globală cu 2,6 milioane de vehicule atât în 2022, cât și în 2023, din cauza conflictului. Cel mai pesimist scenariu se ridica la un total de până la 4 milioane de vehicule pierdute.
Producția auto europeană este așteptată să scadă cu aproximativ 9% - adică aproximativ 1 milion de mașini.
O parte din acest număr se va datora în mod direct pierderilor de vânzări din Rusia și Ucraina, dar aceste țări formează împreună o mică parte din piața auto globală - aproximativ 2% din total în 2021.
Cea mai mare îngrijorare este reprezentată de penuria de materiale și piese care afectează deja producătorii auto europeni și, avertizează raportul, s-ar putea extinde și pe alte piețe dacă războiul continuă.
Separat, analiștii de credit de la S&P Global Ratings au prognozat, de asemenea, că în 2022 vânzările auto globale vor scădea cu 2% sub nivelul din 2021. Aceasta este o scădere semnificativă față de creșterea de 4%-6% a vânzărilor pentru 2022 pe care grupul o prezisese ultima dată în octombrie 2021.
Raportul a evidențiat întreruperile în aprovizionarea cu piese auto critice din regiune, poate cel mai important fiind cablajele din Ucraina. În pericol sunt, de asemenea, materiile prime - Rusia produce aproximativ 40% din paladiul brut din lume, care este utilizat pentru a curăța gazele de eșapament ale vehiculelor. Regiunea este, de asemenea, un producător de nichel, care este utilizat în bateriile vehiculelor electrice. Chiar și mineralele și metalele comune, precum fierul, sunt afectate, toate aceste materiale cheie fiind folosite pentru fabricarea automobilelor.
(sursa: Mediafax)