În perioada 24 - 26 noiembrie 2016, se va desfășura la Varșovia, Polonia, cea de-a 24 ediție a Târgului Internațional de Turism “TTWarsaw”.
Având în vedere importanţa acestei manifestări expoziţionale pe piaţa poloneză, precum şi invitaţia lansată de către organizatori, invitaţie susţinută şi de Ambasada României la Varşovia, Autoritatea Națională pentru Turism (A.N.T.) a decis participarea la ediția de anul acesta ca Țară Parteneră a TTWarsaw.
Președintele Autorității Naționale pentru Turism, doamna Anca Pavel-Nedea, va participa la ceremonia de deschidere a TTWarsaw, va susține o conferință de presă, va fi gazda Serii Autentice Românești, organizată de România în calitate de țară parteneră și va avea o serie de întâlniri de lucru cu reprezentanții industriei turistice din Polonia.
La ediția din acest an a TTWarsaw, România va fi prezentă cu un stand de 200mp, unde vor fi prezenți reprezentanți ai tour operatorilor și hotelierilor români, unii dintre ei cu o îndelungată experiență pe piața poloneză, dar și reprezentanți ai regiunilor, în dorința de a prezenta o imagine completă, dinamică și autentică a României. De asemenea, vor fi artiști invitați din unele dintre zonele cu tradiții folclorice foarte bogate, demonstrații de meșteșuguri populare, conceptul fiind unul interactiv, care va pune accent pe implicarea vizitatorilor (de la cei mai mici, pentru care va exista un loc special amenajat în stand, până la cei mai mari, care vor putea lua parte la ateliere / demonstrații interactive de mesteșuguri populare), vor fi organizate concursuri cu premii. Vor fi invitate să participe editurile care au publicat ghiduri despre România sau care au tradus autori români contemporani, astfel încât posibilitățile de cunoaștere a țării noastre să fie cât mai variate. Vor fi organizate degustări de vinuri și expoziții gastronomice, în încercarea de a oferi o experiența cât mai completă și variată.
Prezența noastră la acest eveniment, alături de Ambasada României la Varșovia, reprezintă o mare oportunitate de a prezenta România ca o destinație turistică atractivă. Promovarea turismului românesc prin acțiuni de acest fel contribuie la impulsionarea circulaţiei turistice către România, care se reflectă în sporirea încasărilor provenind din acest domeniu la bugetul de stat şi atragerea de investiţii străine în turismului românesc.
Participarea A.N.T. ca Țară Parteneră la TT Warsaw 2016 cuprinde și:
- Promovare dedicată pe pagina de internet a târgului internațional de turism.
- Publicitate în catalogul electronic al manifestării.
- Publicitate în revista târgului TT News.
- Publicarea informaţiilor despre România/A.N.T. ca Ţara Parteneră în suplimentul despre târg al revistei Wiadomosci Turystyczne.
- Plasarea billboard-ului Ţării Partenere în faţa intrării în centrul MT Polska (504 x 238 cm) pe perioada desfășurării expoziției.
- Publicarea logo-ului/numelui Ţării Partenere pe materiale promoţionale realizate cu ocazia desfășurării târgului internațional de turism TTWarsaw (+ transport în comun în Varșovia)
- Transmiterea de newslettere către toți cei aflați în baza de date a organizatorilor (circa 16.000) și către clienți individuali (circa 60.000).
În Polonia se desfășoară anual peste 60 de târguri de turism, majoritatea fiind specializate pe anumite segmente. Participarea României la aceste târguri asigură o foarte bună difuzare a informației despre oferta turistică a României pe întreg teritoriul Poloniei.
Piaţa poloneză s-a situat în 2015 pe locul 9 în topul pieţelor sursă, înregistrând creşteri semnificative pe mai multe segmente şi o evoluţie peste rata medie de creştere a sosirilor turiştilor străini (+11,9%), şi anume 28,1%. Înnoptările turiştilor polonezi au crescut de la 136.301 în 2014 la 170.061 în 2015. Există zboruri directe spre România, operate de compania poloneză LOT, spre Bucureşti şi Cluj Napoca. Interesul polonezilor pentru România a crescut constant în ultimii ani (creştere de la an la an, din 2009, data deschiderii Reprezentanţei de Promovare Turistică de la Varşovia). Turiştii polonezi sunt interesaţi în primul rând de turismul activ şi de aventură (drumeţii, escaladă, vizitarea parcurilor naturale), staţiunile montane înregistrând o creştere consistentă dinspre această piaţă sursă (+29,7%). De asemenea, se remarcă interesul polonezilor pentru circuitele culturale, dar şi pentru turismul rural, categoria „alte localităţi” înregistrând o creştere de 2 cifre dinspre această piaţă (+33,1%).
În contextul economic actual, sub rezerva apariţiei unor factori externi sau interni care ar putea avea un impact semnificativ asupra acestui sector, estimăm că trendul crescător din prezent se va menţine și în 2017.