Sindicaliștii acuză astfel consuderea STB și Primăria Capitalei de lipsa investițiilor. Un incident similar s-a produs în urmă cu doi ani când alt călător a fost rănit. Bucureştenii sunt în pericol dacă circulă cu autobuzele ce merg pe liniile de tramvai, atrag atenţia sindicaliştii.
"În legătură cu evenimentul din noaptea 16/17.07.2023, când o bucată de cornier s-a arcuit la trecerea autobuzului și a intrat în podea, pot spune că astfel de evenimente s-au înmulțit, acestea putându-se finaliza cu accidentarea publicului călător. Legat de vinovăția conducătorului auto, acest lucru este exclus.
Vinovați de producerea acestor evenimente sunt conducerea STB-SA și reprezentantul Primăriei Capitalei responsabil cu transportul public care au decis ca autobuzele să circule pe calea de rulare a tramvaiului, fără a se asigura ca acest lucru să nu pună în pericol siguranța călătorilor. N-au întreprins nimic după evenimentul grav cand un cupon de linie a străpuns podeaua tramvaiului, rănind un călător.
În loc să se ocupe de remedierea problemelor căii de rulare, dânșii fac poze cu tramvaiele noi, se laudă cu proiecte de viitor, merg la simpozioane, însă realitatea este aceasta pe care o vedeți și dumneavoastră, deosebit de periculoasă." au declarat reprezentanţii Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti, în exclusivitate pentru Antena 3 CNN.
Incidentul a avut loc la prima oră a dimineţii. Autobuzul intrase de curând în cursă şi nu transporta pasageri. La un moment dat şoferul a auzit un zgomot puternic şi a simţit cum autobuzul frânează singur.
Incidentul a fost dezvăluit chiar de şofer, care a publicat imaginile pe grupul de Facebook al salariaților STB. El a explicat că, în cazul unui incident major, vina este în totalitate a șoferului, care e responsabil pentru siguranța călătorilor. Conducerea STB nu a dorit să comenteze.
Ce spune directorul STB
Lipsa investițiilor din Capitală a dus multe locuri publice într-o stare deplorabilă. Printre acestea sunt șinele de tramvai, vechi și rupte, care reprezintă o adevărată bombă cu ceas pentru autovehicule și călători. De multe ori s-au desprins bucăți întregi de șine iar angajații STB se chinuie să le cârpească.
O statistică mai veche arată că 30% dintre șinele de tramvai au probleme majore.
Însă directorul STB spune că nu există niciun pericol pentru pasagerii din autobuze.
"S-a stabilit o comisie tehnică de analiză a evenimentului, iar rezultatele acestei evaluări vor fi comunicate către presă. Rămâne de văzut în ce măsură anumiți angajați și-au făcut treaba vis a vis de întreținerea caii de rulare a tramvaiului. Pentru că, zi de zi, noi avem angajați care trebuie să intervină și tot ceea ce e neconform să repare.
Se circulă cu viteze mici, se circulă pe calea de rulare, acolo unde este posibil și unde infrastructură permite, tocmai pentru a veni în avantajul utilizatorilor și a avea un interval mic de succedare între vehicule.
În condițiile în care se respectă regulamentul intern și fișa postului, nu există niciun risc pentru călători", a spus directorul STB, Adrian Criț, pentru antena3CNN.
Scandal STB