Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Ultima escrocherie la mare: vacanțe perfecte, în vile inexistente

Ultima escrocherie la mare: vacanțe perfecte, în vile inexistente

de Diana Scarlat    |   

După zecile de metode de a păcăli oamenii, precum Singer, Accidentul, Scrisoarea nigeriană, Premiul şi altele, a apărut un nou mod de operare al escrocilor, de această data în zona turismului. Clientul român preferă lucrurile ieftine, chiar dacă dă banii pe nimic, ceea ce îl face o pradă uşoară pentru escrocii care vând iluzii frumos colorate, camere de un lux orbitor, aflate fix pe malul mării, în cele mai romantice bungalowuri, la un preţ derizoriu, comparabil cu cel plătit pentru motelurile de pe marginea drumului. Ţepele pe litoralul românesc sunt deja în topul escrocheriilor pe internet, pentru românii care evită agenţiile de turism.
 

Escrocii au început să intre şi pe piaţa turismului, după ce şi-au dat seama cât de creduli sunt românii şi cât de mult îşi doresc vacanţe de lux la preţuri minime. După ţepele date de câteva mici agenţii care ulterior au plătit în instanţă pagubele provocate turiştilor înşelaţi, au invadat internetul escrocii care afişează reclame credibile, dar false. Un scandal a fost declanşat acum două săptămâni, după ce zeci de români şi-au plătit vacanţe de vis la o vilă de lux din Costineşti, care, de fapt, nu există. Nu şi-au pus întrebări atunci când au văzut că li se cere plata în avans, apoi au ajuns la mare şi au constatat că fotografia vilei este luată de pe un site care prezintă o ofertă din Italia. Firma care a postat anunţul şi a încasat banii este inexistentă, dar Poliţia va găsi, totuşi, infractorii, pentru că banii au fost viraţi într-un cont bancar. Condamnarea făptaşilor nu garantează însă faptul că escrocii vor restitui sumele încasate prin înşelăciune. O altă reclamă falsă a fost constatată săptămâna trecută, la o altă firmă-fantomă care vindea plimbări cu ambarcaţiuni de lux, tot prin anunţuri false pe internet şi tot cu plata în avans. Iar în aceste zile a izbucnit un alt scandal, după ce mai mulţi turişti au plătit câte 3.000 de lei de persoană, pentru cazare într-o vilă de lux din staţinea Olimp, iar la faţa locului au constatat că au condiţii de ev mediu, nicidecum aşa cum văzuseră în prezentarea de pe site.

 

Deosebirea dintre agenţii şi site-uri

Şi prin booking.com sau alte site-uri internaţionale se pot păcăli oamenii, pentru că aceste site-uri nu verifică informaţiile furnizate de cei care-şi promovează ofertele de cazare, aşa cum fac agenţiile de turism. De o experienţă neplăcută au avut parte patru români care au făcut o rezervare la o pensiune din Ungaria, iar la faţa locului au constatat că erau cazaţi într-un azil de boli psihice, având baia comună cu pacienţii şi schele la geam, aripa destinată turismului aflându-se în renovare. „Noi recomandăm călătoriile cumpărate prin agenţiile de turism. O agenţie are consultanţi de turism, iar oamenii trebuie să ştie că un consultant știe ce să recomande clientului şi vizitează hotelurile pe care le recomandă. De asemenea, dacă pe mine mă sună un client la ora două noaptea, pentru că are o problemă, sun de urgență și-i rezolv problema sau îi schimb hotelul, ceea ce un site nu poate face şi, cu atât mai puţin se poate întâmpla atunci când clientul cumpără o vacanţă în urma unei reclame pe care o vede pe internet”, explică Oana Dănilă, reprezentantul agenţiei touroperatoare Fast Travel România. Deşi au fost probleme şi cu agenţiile de turism care au dat faliment, în ultimii trei ani, lăsând turiştii fără vacanţe şi fără bani, firmele serioase,  indiferent dacă sunt agenţii mici, medii sau mari, oferă servicii de bună calitate, tocmai pentru a putea rezista în contiinuare pe această piaţă şubredă în România.

 

Modus operandi: preţul mic şi viciile ascunse

Problemele apar şi în cazul agenţiilor atunci când clienţii caută chilipiruri. “În cazul ofertelor cu discounturi foarte mari, indiferent dacă vin de la agenţii de turism sau de la diverse siteuri, oamenii ar trebui să îşi pună întrebări atunci când văd că o vacanţă de peste 1.000 de euro este vândută cu 200-250 de euro. Ceva nu este în regulă, iar de cele mai multe ori se constată, tardiv, că a fost vorba de o escrocherie. Cei mai mulţi turişti aşa au fost păcăliţi şi s-au trezit fără vacanţe şi fără bani. Românii trebuie să înţeleagă ce anume plătesc şi până unde se poate face o reducere de preţ”, explică Traian Bădulescu, specialist în turism.

 

În urma scandalurilor provocate de agenţiile de turism care au dat faliment în ultimul an, mulţi români s-au hotărât să-şi cumpere vacanţele de pe siteuri, numai că acolo au dat de pericole mult mai mari. Banii se pot recupera mai greu sau deloc de la escroci.

50.000 este asigurarea pentru o agenţie de turism touroperatoare şi 10.000 pentru una revânzătoare, sume din care pot fi plătite prejudiciile clienţilor

 

“Atunci când vezi prețuri de 200 de euro pentru șapte zile în Tenerife, la hotel de partu stele, ar trebui să-ți pui întrebări, pentru că numai avionul costă atât, la ofertă” Traian Bădulescu, specialist în turism

 

Ofertele postate pe siteuri trebuie să fie verificate de cei care vor să cumpere vacanţe. Modul de operare al escrocilor din turism are la bază slăbiciunile deja cunoscuteale românilor: dorinţa de a câştiga ceva şi lipsa de educaţie economică.

Subiecte în articol: escrocherie
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri