x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Ministerul Transporturilor a reuşit, poate în ceasul al 12-lea, să treacă la faza faptelor

Ministerul Transporturilor a reuşit, poate în ceasul al 12-lea, să treacă la faza faptelor

02 Iun 2009   •   00:00

În acest an vor fi finalizate proiecte de infrastructură precum Pasajul Băneasa, Centura de est a Clujului şi 42 kilometri din Autostrada Transilvania, potrivit declaraţiilor Premierului Emil Boc.



Emil Boc a lăudat, într-o conferinţă de presă susţinută la Arad, realizările în domeniul transporturilor, afirmând că "Ministerul Transporturilor a reuşit, poate în ceasul al 12-lea, în România, să treacă definitiv la faza faptelor şi a finalizării unor lucrări efective de modernizare a infrastructurii".

"Anul acesta, în contextul alocării a 20 la sută din banii bugetului pentru infrastructură, vom finaliza pasajul Băneasa de la Bucureşti, centura Est a Clujului, 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, 30 de kilometri la stadiul de asfalt din autostrada Bucureşti-Ploielşti, precum şi alte lucrări care vor fi susţinute în continuare, în diverse părţi ale ţării", a spus Boc.

Premierul a adăugat că "acestă prioritate a investiţiilor este dictată nu numai de nevoia de modernizare a drumurilor, ci şi de nevoia de a menţine locurile de muncă ale românilor şi de a avea resurse financiare suplimentare în economie, în condiţiile în care, cel puţin în anul acesta, sectorul privat a avut unele probleme cu susţinerea proiectelor".

La rândul său, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-a plâns, în aceeaşi conferinţă de presă, de datoriile lăsate de predecesorul său.

"Plata la 12 luni este o soluţie pe care o critic, pentru că face ca tot ce s-a lucrat anul trecut să plătesc eu, anul acesta. La valoarea datoriilor pe care le avem din anul anterior, anul acesta nu ar trebui să mai facem nimic, decât să plătim datoriile. Încercăm să găsim şi alte formule de finanţare, nu numai cele clasice, şi pentru autostrăzi sau reparaţii de drumuri", a spus Berceanu.

Ministrul a exemplificat cu autostrada Arad-Timişoara, unde finanţarea se bazează pe un împrumut de la Banca Europeană pentru Investiţii, circa 60 la sută din valoarea proiectului, restul fiind de la Uniunea Europeană şi bugetul de stat.

Berceanu a spus că, în 2009, procentual, s-a alocat foarte mult pentru investiţii, dar suma efectivă aflată la dispoziţie este de numai 60 la sută din bugetul pe anul trecut.

"Cu toate acestea, încercăm să facem 120 la sută realizări. Nu avem bani, dar avem valoare, şi asta prin alocarea resurselor financiare exact acolo unde ele determină realizările cele mai rapide, cele mai concrete. Aşa cum în deşert se realizează metoda cu picătura direct la rădăcina plantei, aşa încercăm şi noi să facem", a spus ministrul Transporturilor.

Radu Berceanu s-a mai plâns de procedurile de expropriere, care întârzie unele proiecte.
"Sigur că exproprierea nu este cea mai plăcută întâmplare a vieţii, dar cred că toată lumea e de acord că trebuie să facem aceste autostrăzi şi lucrări de utilitate publică", a spus Berceanu.

Ministrul a adăugat că proprietarii care dau în judecată ministerul, nemulţumiţi de sumele obţinute, trebuie să înţeleagă că nu pot cere sume ca şi cum autostrăzile ar fi construite deja.
"Valoarea terenurilor nu este mare pentru că acolo va trece o autostradă. Autostrada o facem noi, deci mărim valoarea terenului noi, cei care-l luăm", a spus ministrul.

Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-au aflat, marţi, în judeţul Arad, pentru a vedea stadiul lucrărilor de reabilitare a DN 7, între Arad şi Nădlac.
Mediafax

×
Subiecte în articol: economic