Grupul clientilor nemultumiti a obtinut o prima victorie impotriva BCR, a anuntat avocatul Gheorghe Piperea (foto). 'Tribunalul Bucuresti ne-a admis in parte actiunea formulata de grupul de clienti BCR, in dosarul nr. 51316/3/2010. Comisionul de administrare si cel de monitorizare a riscului, prezent doar in contractele de nevoi personale, au fost declarate abuzive', a mai adaugat Piperea. In schimb, reprezentantii BCR sunt de cu totul o alta parere. Acestia au precizat ca 'decizia instantei a confirmat mai presus de orice legitimitatea clauzelor de calcul al dobanzilor'.
In ceea ce priveste cele doua comisioane in care instanta a dat dreptate grupului de clienti reprezentat de Piperea, BCR a anuntat ca va face recurs. 'Referitor la decizia instantei privind comisioanele de risc si de administrare a creditelor, BCR va face recurs la Curtea de Apel, intrucat apreciem ca fiecare judecator este indreptatit la propria opinie, iar majoritatea covarsitoare a deciziilor judecatoresti anterioare au dat castig de cauza bancii pe spete asemanatoare', se arata intr-un material remis de Directia de comunicare.
Comisioanele - problema
'Cele doua comisioane care dau bataie de cap clientilor au fost declarate nule, banca fiind obligata sa le inlature din contract si sa emita un nou grafic de rambursare din care sa le elimine', a spus avocatul Gheorghe Piperea. Acesta a mai adaugat ca BCR a fost obligata de Tribunalul Bucuresti sa restituie toate sumele incasate cu acest titlu, de la semnarea contractului pana la momentul executarii hotararii.
In plus, BCR a fost obligata sa achite cheltuielile de judecata ocazionate de acest proces, in valoare de 70.000 de euro. 'Din graficele de rambursare rezulta ca cei mai multi dintre debitorii-reclamanti aveau de achitat un minim de 50 de euro lunar – cu exceptia celor care aveau credite de nevoi personale, care aveau in plus si un comision de urmarire a riscului, cifrat la 0,35% lunar din valoarea initiala a creditului', a mai precizat Piperea. Suma se ridica, intr-un an la circa 600 de euro, pentru un reclamant. Pe de alta parte, directia de comunicare a BCR ne-a precizat ca banca a ales cu buna stiinta sa restructureze credite si sa ajute peste 20.000 de clienti.
'Banca a dorit intotdeauna sa isi sprijine clientii alegand calea dialogului si nedorind sa se judece cu acestia. De altfel, in speta citata, grupul de 192 de clienti desi reprezinta proportional un segment foarte restrans, ar fi putut beneficia de foarte multa vreme de o solutie foarte avantajoasa de refinantare, pe care, din motive neclare, au respins-o', au explicat reprezentantii BCR.