Ținutul nomazilor, de Jessica Bruder
O poveste zguduitoare despre viața de nomad în secolul 21
„Unii îi numesc «persoane fără adăpost». Noii nomazi resping această etichetă. Echipați atât cu acoperiș deasupra capului, cât și cu un mijloc de transport, ei au adoptat un alt cuvânt, referindu se la ei înșiși, cu simplitate, drept «persoane fără casă».“ – Ținutul nomazilor, de Jessica Bruder
Pentru volumul Ținutul nomazilor, Jessica Bruder s-a documentat timp de trei ani. A călătorit 24.000 km în interiorul Statelor Unite ale Americii, la volanul unei dubiţe albe GMC Vandura. „A fost cel mai greu lucru pe care l-am făcut vreodată, dar nu am nici cel mai mic regret”, a mărturisit ea. Intenția autoarei a fost aceea de a întâlni nomazi, oameni care călătoreau în partea de vest a Americii şi care locuiau în dubiţe, maşini sau autorulote. Dorea să afle ce i-a determinat să adopte acest stil de viață și mai ales ce înseamnă viața de nomad în secolul 21.
De pe câmpurile de sfeclă de zahăr din Dakota de Nord până la campingurile din California și programul CamperForce al companiei Amazon, angajatorii americani au descoperit un nou rezervor de forță de muncă ieftină: persoanele în vârstă, fără locuințe stabile. Cu venituri mici și adesea împovărate de ipoteci, victimele invizibile ale crizei economice au pornit cu zecile de mii la drum, în rulote și dube, formând o adevărată comunitate de nomazi.
În vehiculul botezat „Van Halen“, Bruder a pornit la drum ca să-și cunoască mai bine personajele, oameni din toate categoriile sociale. Însoțindu-le prin diverse locuri de muncă sezoniere, ea spune o poveste convingătoare și emoționantă despre o zonă întunecată a economiei americane, dar ilustrează și forța și creativitatea extraordinare ale acestor americani tipici care, pentru a putea supraviețui, au fost nevoiți să-și mute casa pe roți și să străbată America în lung și-n lat.
„Despre oamenii pe care i-am cunoscut eu, nomazii, mulţi cred că sunt doar nişte rataţi, când, în realitate, ratate sunt sistemul de protecţie socială, sistemul imobiliar, economia. De aceea aceşti oameni atât de creativi şi rezistenţi nu au cum să reuşească să-şi croiască o viaţă mai bună într-un astfel de sistem. Şi, pentru că sunt puternici şi creativi, au decis să încerce ceva nou. Şi fac asta pentru că s-au simţit striviţi de sistemul tradiţional de protecţie socială, iar ceea ce au ales este libertatea faţă de un sistem care nu îi ajută. Dar asta a presupus mult curaj din partea lor. Şi acest curaj al lor m-a inspirat şi pe mine. Aceşti nomazi care au peste 60 de ani şi-au schimbat viaţa radical. Iar nouă, celorlalţi, ne este greu să schimbăm orice lucru neînsemnat. Este patetică neputinţa noastră în comparaţie cu felul în care nomazii şi-au schimbat radical destinul, imaginându-şi cum să traiască un pic mai bine. Şi au reuşit să facă asta.” – Jessica Bruder
„O carte devastatoare și plină de dezvăluiri.“ – Washington Post
„O mostră de prim rang de jurnalism participativ.“ – San Francisco Chronicle
„Un reportaj cutremurător.“ – O Magazine
„Cercetarea făcută de Bruder ar trebui să-i intereseze pe toți cei cărora le pasă de viitorul locurilor de muncă,al comunității și al sistemului de pensii.“ – Pacific Standard
Jessica Bruder este jurnalist specializat în reportaje despre subculturi și zone întunecate ale economiei americane. A scris pentru Harper's Magazine, New York Times și Washington Post, iar în prezent, predă la Columbia School of Journalism. A lucrat la Starbucks, s-a dat cu snowboardul, este pasionată de chitara electrică, a fost, pe rând, casieră într-un magazin de muzică, consilieră de tabără și chelneriță. Locuiește în Brooklyn împreună cu un câine pe nume Max și o mulțime de plante.
A mai scris Burning Book și, împreună cu Dale Maharidge, Snowden's Box: Trust in the Age of Surveillance.
Yoga, de Emmanuel Carrère
Yoga - o carte tulburătoare despre condiția umană!
Cea mai recentă carte a lui Emmanuel Carrère, Yoga (traducere de Tristana Ir), este un hibrid literar, care împletește autobiografia, eseul și reportajul. Yoga este relatarea la persoana întâi, cu o sinceritate dezarmantă, a unei profunde crize depresive. Carrère se dezvăluie pe sine cu o onestitate necruțătoare și explorează totodată limitele artei narative. Rezultatul este un tablou viu al slăbiciunilor și suferințelor omenești, o coborâre în adâncurile ființei cu ajutorul scrisului. Un dialog între scriitorul Emmanuel Carrère şi omul Emmanuel Carrère.
„O carte răvășitoare prin onestitatea cu care e scrisă. Pur și simplu, nu o poți lăsa din mână.“ - Paris-Match
Să nu ne imaginăm că avem în față un manual de yoga sau o carte de self-help. Avem în față radiografia dureroasă și cât se poate de amănunțită a depresiei majore, cu tendințe suicidare, cu care s-a confruntat Carrère și care a dus la internarea sa, pe o perioadă de patru luni, cu diagnosticul de tulburare bipolară. Este, de asemenea, o carte despre o criză amoroasă, despre epuizare emoțională și consecințele acesteia, precum și despre terorismul islamic și criza refugiaților. Și într-un fel, da, și despre yoga, pe care autorul francez o practică de peste 30 de ani.
„Experienţa fiecăruia dintre noi, este alcătuită din lucruri care sunt absolut diferite. Suntem în acelaşi timp şi cel care face yoga, şi cel care are o depresie, şi cel care poate fi confruntat cu terorismul, şi cel care are o relaţie sau care suferă despărţiri. Toate sunt parte din viaţa noastră. Aşa că să pun toate aceste experienţe într-o singură carte a însemnat pentru mine că respect adevărul experienţelor de viaţă. Ce sens are să pui fiecare experienţă într-o cutie mică, într-o cutie pun yoga, într-o cutie pun depresia, într-o cutie pun finalul unei relaţii amoroase? Mie mi-a plăcut să le aduc împreună într-o carte, toate fac parte din realitatea unei vieţi”, a declarat Emmanuel Carrère despre Yoga.
„Odată cu Yoga, prima sa carte după șase ani de absență, Carrère își face o nouă intrare triumfală pe piața literară.“ - La Presse
„Magistrală! O lecție despre cum poți renaște după ce ai fost în bezna cea mai adâncă.“ – Télérama
„O cronică sinuoasă a luptei interioare cu depresia, marcată de episoade tragice. Emmanuel Carrère este noul nostru Montaigne.“ - La Croix
Emmanuel Carrère, licenţiat în studii politice, este scriitor, scenarist şi regizor. A debutat în 1982, cu un eseu dedicat cineastului german Werner Herzog, dar primul său roman, L’Ami du jaguar, a apărut în 1983. A devenit celebru prin romanele sale care îmbină adevărul biografic cu ficţiunea şi care au fost recompensate cu numeroase premii: Prix Fémina, Grand Prix Marie Claire du Roman d’Emotion, premiul cititorilor publicaţiei L’Express, Premiul Crésus şi Premiul Globe de Cristal. În 2021 a devenit laureatul Premiului Princess of Asturias, pentru opera sa literară care ”estompează limitele dintre realitate și ficțiune”.
La Editura Trei, de acelaşi autor, au apărut Împărăția Cerurilor (Premiul literar Le Monde), Limonov (Prix des Prix şi Prix Renaudot), Alte vieţi decât a mea, Un roman rus, Ora de schi, Adversarul.
Acest tărâm al blândeții, de William Kent Krueger
Acest tărâm al blândeții - o odisee impresionantă, o căutare a identității și a unui cămin
Acest tărâm al blândeții este un omagiu adus de William Kent Krueger celebrului sciitor american Mark Twain. Este o carte care a fost scrisă după mai bine de 50 de ani de la prima intenție. “Este o poveste pe care mi-am dorit să o scriu de când aveam 11 ani. Eram în clasa a cincea și profesoara ne-a adus o carte, Aventurile lui Tom Sawyer. Ne citea în fiecare zi, după pauza de prânz. Și m-am îndrăgostit de povestea aceea și de personaj, un băiat ca mine, care hălăduia pe malurile Mississippi și avea aventuri extraordinare”, a declarat Krueger.
1932, Minnesota — Școala Lincoln e un loc ostil unde sute de copii amerindieni, orfani sau separați abuziv de familiile lor, sunt trimiși să fie educați. Printre ei se află Odie O’Banion, un băiat orfan, cu mintea ageră, ale cărui isprăvi atrag mânia directoarei.
În urma unui incident, Odie și fratele său, Albert, singurii copii albi din școală, sunt siliți să fugă, luându-i cu ei și pe Mose, un băiat mut din tribul Sioux, precum și pe Emmy, o fetiță rămasă fără mamă. Împreună, pornesc cu canoea pe râul Gilead, în căutarea unui cămin, întâlnind în drumul lor alți oameni în derivă, de la truditori ai pământului și tămăduitori prin rugăciuni la familii dezrădăcinate și suflete pierdute.
„Un roman picaresc plasat în timpul Marii Crize. Amintind de Fructele mâniei și de Huckleberry Finn, Acest tărâm al blândeții este o călătorie atât înăuntrul ființei, cât și în afara ei, o călătorie la capătul căreia descoperi sensul vieții și libertatea.“ – Minneapolis Star Tribune
Acest tărâm al blândeții este o versiune actualizată a Aventurilor lui Huckleberry Finn, dar structurată în felul în care Homer a organizat Odiseea. Fiecare experiență a copiilor este „oglindită” de o experiență a lui Ulise, din călătoria dinspre Troia către Ithaca.
„Dacă vrei să citești o saga americană de amplă respirație, cu o atmosferă nostalgică, atunci romanul lui Krueger e alegerea perfectă.“ – Entertainment Weekly
Romanul este scris prin juxtapunerea a două voci, matură și tânără. Un povestitor în vârstă, Odie, amintește o vară din urmă cu multe decenii, când avea 12-13 ani. „Îmi place perspectiva bătrânului, amintirile sale și modul în care își percepe sinele mult mai tânăr. Și nu facem toți asta? La maturitate privim înapoi și am vrea să îi vorbim sinelui nostru tânăr, să îi dăm sfaturi - pe care oricum nu le-ar accepta – ca să știe că până la urmă lucrurile se așază cum e mai bine”, adaugă autorul.
„Amplu, profund și nespus de captivant — cititorii vor savura fiecare pagină.“ – New York Journal of Books
„Minunat scris și dând viață unor personaje memorabile, Acest tărâm al blândeții va învinge timpul.“ – Denver Post
William Kent Krueger este un faimos scriitor american, cunoscut mai ales pentru seria de romane polițiste plasate în Minnesota și avându-l drept protagonist pe Cork O’Connor. Și-a dorit să devină scriitor încă din copilărie, când a scris prima sa povestire. A primit nenumărate distincții, printre care Anthony Award, Minnesota Book Award, Loft-McKnight Fiction Award. Primul său roman de sine stătător, Ordinary Grace (2013), a fost recompensat cu Edgar Award.
Noutăți în colecția Eroscop!
Cele mai recente titluri publicate de imprintul Eroscop al Grupului Editorial Trei ne poată într-o călătorie a plăcerilor în diverse locuri. De la viața „de zi cu zi” într-un bordel, la flirtul amuzant de la locul de muncă și până la construirea unei noi relații după ce ai fost înșelat de parter, cele trei romane ne dezvăluie slăbiciunile, ambițiile, victoriile și înfrângerile vieții.
Casa
de Emma Becker
Premiul Blù Jean-Marc Roberts 2019
Premiul studenților France Culture-Télérama 2019
Nominalizat la Premiul Renaudot și Premiul Flore 2019
Despre o experiență unică și despre adevărul din mijlocul unei lumi interzise.
Un melanj între Viața sexuală a Catherinei M. și Casa plăcerilor, celebrul film al lui Bertrand Bonello, romanul Emmei Becker este o experiență literară fascinantă și provocatoare.
La 23 de ani, cu două cărți de succes, Emma Becker se hotărăște să lucreze timp de un an într-un bordel din Berlin, pentru a scrie – din interior – despre o experiență unică și despre adevărul din mijlocul unei lumi interzise. „Am vrut să aflu în mod direct ce-i face prostituția femeii, cum îi transformă trupul și sufletul.“ A sfârșit prin a sta doi ani și jumătate în universul promiscuității. De ce? „Pentru că m-am simțit bine acolo. Dacă nu s-ar fi închis, probabil că n-aș mai fi plecat niciodată…“, spune autoarea. Dintr-o încăpere în alta, de la o fată la alta, Casa ne poartă într-o călătorie a simțurilor și a revelațiilor despre natura umană.
„O carte incomodă, superb scrisă, cu un limbaj provocator, o carte ce sfidează clișeele, totodată nemiloasă și tandră cu ființa umană.“ - Biba
Emma Becker s-a născut în 1988, în Hauts-de-Seine. A studiat literatura la Université de la Sorbonne Nouvelle. Este autoarea romanelor Mr. (2011) și Alice (2015). În prezent, locuiește la Berlin.
„Întotdeauna am crezut că scriu despre bărbați. Până când mi-am dat seama că nu scriu decât despre femei. Despre mine însămi, de fapt.“ - Emma Becker
Indecent
de Vi Keeland
Nu amesteca niciodată serviciul cu plăcerile…
Două greșeli nu se anulează una pe alta. Dar uneori situația devine de două ori mai distractivă.
Dată afară din cauza comportamentului indecent.
Nouă ani. Nouă ani în care mă spetisem pentru una dintre cele mai mari companii din America. Și totul se termina din cauza unei filmări făcute în vacanță – o filmare privată făcută în timpul meu liber. Ofticată, i-am scris mega miliardarului de director și i-am spus ce cred eu despre compania lui. Nu credeam că o să ajung să corespondez cu bogătanul ăla. Până la urmă, și-a dat seama că mi se făcuse o nedreptate și am fost reangajată. Și nu era singurul lucru pe care voia să-l facă pentru mine. Dar nu eram dispusă să mă încurc cu șeful șefului șefului meu. Ar fi fost foarte greșit, chiar indecent. Cam ca filmarea care mă băgase în belea.
„Cu râsetele, lacrimile și momentele ei sexy așa de fierbinți că ai nevoie de un evantai, Indecent dezvăluie profunzimea lui Vi Keeland și clar te face să vrei să petreci mai mult timp cu acest cuplu adorabil și foarte dinamic.“ - Harlequin Junkie
„Indecent a fost dusă la perfecțiune. Personajele sunt amuzante și distractive, iar povestea devine dramatică pe măsură ce avansează.“ - TDC Book Reviews
Vi Keeland este autoare de bestselleruri #1 din topurile New York Times, Wall Street Journal și USA Today. Cu milioane de exemplare vândute, titlurile sale sunt traduse în 26 de limbi, iar trei dintre povestirile ei au fost ecranizate de Passionflix. Locuiește la New York împreună cu soțul și cei trei copii ai lor, trăind fericită alături de cel pe care l-a cunoscut când avea șase ani. De aceeași autoare, în colecția Eroscop, au apărut: Bilete înveninate, Ticălos la patru ace, Mister Moneybags (scrise împreună cu Penelope Ward), Egomaniac și Șeful.
Frumosul seducător
de Christina Lauren
Toate personajele seriei Beautiful Bastard, reunite pentru ultimul act
O fată independentă care are nevoie de o vacanță. Un bărbat împovărat de responsabilități. O vacanță în care orice este posibil. Și o grămadă de vin. După ce-și surprinde iubitul cu altă femeie, Pippa Bay Cox pleacă în State cu un grup de prieteni, pentru un tur al berăriilor și podgoriilor. Jensen Bergstrom face de obicei față decepțiilor sentimentale cufundându-se în muncă, dar ajunge să meargă și el în excursie. Însă află că va veni și fata ciudată pe care o cunoscuse în avion; s-ar putea să fie prea mult pentru el… sau s-ar putea să-i schimbe viața.
„În încheierea seriei Beautiful, Christina Lauren aduce amestecul caracteristic de dramă, sex și nebunie… Această lectură agreabilă prezintă o reuniune lipsită de inhibiții a tuturor personajelor îndrăgite ale seriei. Cu siguranță un hit pentru fanii loiali.” - Library Journal
„Fermecător… O încheiere perfectă pentru o serie amuzantă și sexy. Fanii vor fi încântați de reîntâlnirea cu toate perechile din cărțile anterioare și se vor bucura de instantaneele cuplurilor care au deja copii.” - Kirkus Reviews
Christina Lauren este pseudonimul literar al autoarelor Christina Hobbs şi Lauren Billings, care au devenit celebre cu seria Beautiful Bastard și au scris împreună paisprezece romane ce au ajuns în topul New York Times. Cărțile lor au fost traduse în peste 30 de limbi. La Editura Trei, a mai apărut Paradis de împrumut, iar din seria Beautiful Bastard au apărut Ticălosul seducător, Străinul seducător, Expertul seducător și Un secret minunat.
Explicându-i pe oameni, de Camilla Pang
Explicându-i pe oameni - un memoir despre autism, ADHD și înțelegerea vieții
Explicându-i pe oameni, volum recent apărut la Editura Trei, este o explorare originală și profundă a naturii umane și a stranietății normelor sociale. Perspectiva unică a Camillei Pang asupra lumii ne dezvăluie o mulțime de lucruri fascinante despre noi înșine, fiind totodată un ghid util pentru o viață mai bună.
„Cartea mea este o scrisoare de mulțumire adresată mamei mele și o declarație de dragoste pentru știință.“ - Camilla Pang
Diagnosticată cu autism la vârsta de opt ani, Camilla Pang s-a străduit să înțeleagă lumea din jurul ei și felul în care funcționează oamenii. Căutând cu disperare o soluție, a încercat să afle dacă există vreun manual de utilizare pentru oameni și, negăsindu-l, a început să-și creeze unul propriu – cartea de față. Autoarea demontează cutumele sociale complicate, identificând ce înseamnă cu adevărat să fii om, cu ajutorul limbajului pe care îl cunoaște la perfecție: știința.
Cum îi înțelegem pe oamenii din jurul nostru? Cum le recunoaștem motivațiile, comportamentul sau chiar expresiile faciale? Și când anume învățăm ce indicii sociale dictează comportamentul uman? Oamenilor cu ASD le vine mai greu să proceseze și să înțeleagă evenimentele la o scară cotidiană: deseori, nu au niciun filtru în ceea ce spun sau văd, se simt cu ușurință copleșiți și pot manifesta comportamente idiosincrasice care pot face ca talentele lor să fie trecute cu vederea și ignorate. „Ca să vă faceți o idee despre cum funcționează mintea mea, gândiți-vă la finala turneului de tenis de la Wimbledon. Mingea — starea mea mentală — e lovită înainte și înapoi, din ce în ce mai repede. Sare și cade, se duce dintr-o laterală într-alta, în permanentă mișcare. După care, pe neașteptate, se schimbă ceva. Un jucător alunecă, face o greșeală sau se dovedește mai abil decât adversarul. Mingea scapă de sub control. Începe o prăbușire totală”, explică autoarea.
Fiecare ființă umană are dreptul la conexiune cu semenii ei — să fie auzită și luată în serios. Mai ales acelea care, prin natură și instinct, se luptă din greu să intre în conexiune. Camilla Pang speră că, prin toate experiențele și ideile pe care le împărtășește cu cititorii în această carte, va putea atât să accentueze importanța terenului comun dintre noi toți, ca oameni, cât și să ofere noi moduri de a percepe acest teren comun.
„Explicându-i pe oameni este interesantă, amuzantă, unică. Te va face să te vezi pe tine și societatea în care trăiești dintr-o perspectivă diferită și poate că ne va ajuta într-o zi să facem o sărbătoare din faptul că suntem atât de diferiți.“ - The Guardian
„Cartea Camillei Pang este un ghid accesibil către concepte științifice, într-o manieră antrenantă și plină de umor.“ - BBC Science Focus
Camilla Pang deține un doctorat în bioinformatică la University College London și este cercetător postdoctoral în bioinformatică translațională. Cariera și studiile i-au fost influențate profund de diagnosticele de tulburare de spectru autist și ADHD. De asemenea, este cercetător voluntar în grupurile de cercetare a cancerului la Francis Crick Institute și se implică în proiecte socio-psihologice în comunitățile miniere din Africa. Colaborează frecvent cu platforma Art and Science și participă la proiecte de cercetare privind sănătatea mintală.
Petronela Rotar semnează cu Editura Trei
Finalul de an este și mai special atunci când aduce cu el un nou început. Editura Trei anunță cu bucurie includerea unei scriitoare foarte îndrăgite – Petronela Rotar – în portofoliul său de autori români.
Prima apariție editorială este ediția revizuită a romanului său de debut – Orbi. Cartea este deja disponibilă pentru precomandă, cu autograful autoarei, și va ajunge în toate librăriile din București și din țară după data de 20 noiembrie.
Romanul Orbi a fost prima mea carte care a ajuns la un număr foarte mare de cititori, cartea care mi-a adus cele mai mari bucurii și satisfacții ca scriitoare. Țin mult la cartea asta, firește. Și sînt foarte bucuroasă că, la exact patru ani de la apariție, iese în haine complet noi, reeditată de una dintre editurile pe care le admir mult, Editura Trei. Am multe cărți și autori publicați de Trei în biblioteca mea și sînt onorată ca de acum încolo să mă număr printre ei. Sper ca romanul meu să aibă o nouă viață acum, alți cititori cărora să le vorbească, cred că încă mai are multe de spus inimilor care vor să audă. Petronela Rotar
Ne bucurăm tare mult că Petronela Rotar s-a alăturat echipei noastre de autori români excepționali, fiecare având un stil aparte, unic, inconfundabil. Există voci menite să ajungă la sufletul cititorilor, să-i inspire și să-i susțină în momentele în care viața pare să le fie învăluită în ceață. Petronela este o astfel de voce, iar cărțile ei vizează zonele acelea secrete de intimitate pe care deseori le evităm, în lipsa unei călăuze de încredere. Acesta este motivul pentru care indiferent de cât de mulți cititori au descoperit-o pe Petronela Rotar, numărul celor care urmează să o facă și să se îndrăgostească de cărțile ei de acum încolo este și mai mare. Magdalena Mărculescu, Director editorial, Editura Trei
Orbi, de Petronela Rotar
Petronela Rotar (născută în 1977, Brașov) este scriitoare, psiholog și blogger. A fost jurnalist vreme de 18 ani, lucrând ca reporter, editor și prezentator la ProTV, Antena 1, Realitatea. Blogul ei, petronelarotar.ro, este unul unde spune lucrurilor pe nume, din suflet, cu curaj și fără perdea. Petronela are doi copii și în prezent se pregătește să devină psihoterapeut. Petronela Rotar a debutat în 2014 cu un volum de poezie, O să mă știi de undeva, și a publicat de atunci încă șase cărți, fie poezie, fie proză scurtă, fie roman, cea mai recentă, Ajută-mă să nu dispar, apărând în 2019.
Orbi este o carte de o sinceritate brutală, unde niciun sentiment, nicio trăire, nicio faptă nu rămân nedisecate și neexpuse privirii cititorilor. Dar ceea ce impresionează cel mai mult este capacitatea Petronelei Rotar de a răsfrânge și asupra lor complicațiile și nesiguranțele personajelor din carte, provocându-i la o introspecție adâncă în urma căreia rămâne întrebarea: Oare eu cât am fost, cât sunt de orb? Indiferent de gradul de empatie sau respingere pe care îl ai fața de personaje, romanul acesta devine mai devreme sau mai târziu o poveste personală, pe care fiecare cititor o modelează mai mult sau mai puțin conștient. Nu e de mirare că, la final, simți că ai citit o carte despre tine, în care chiar dacă nu te-ai regăsit cu totul, te-ai simțit parte din poveste. Camelia Cavadia
Ca o disecție făcută pe viu, cartea Petronelei este construita în jurul revelației dureroase că, deși ne ascundem sub un munte de mecanisme de apărare cotidiene, de noi înșine nu avem unde să fugim. Anca Mizumschi
Șarmul imediat al scrisului Petronelei Rotar vine din faptul ca ea tratează literatura ca pe o problemă personală. Una directă, intensă și presantă, care nu suferă amânare. Ea vine în literatură așa cum vii la confesor, la psiholog: aducând cu tine complicațiile cele mai intime și mai chinuitoare ale vieții tale personale, lucrând direct în materia lor dureroasă pentru a ajunge la vindecare. E deopotrivă o formă de curaj literar – și una de generozitate. O astfel de carte curajoasă și generoasă, vorbind despre abuz și violența și rezistență în fața lor, e și cea de față. Sunt sigur că va însemna ceva important – pentru victimele abuzurilor și cele ale literaturii, deopotrivă. Radu Vancu
Nu știu ce-nseamnă să nu vezi cu ochii, dar știu ce-nseamnă să-ți orbești inima, cu tot sângele ei, să-i dai peste gura instinctului care urla „Nu!“, să-ți înveți mintea să-ți justifice drumul în jos. Această carte mi-a spart în față o oglindă și m-am văzut bucăți în toate cioburile ei (…) Ca să te-ntorci la tine, ca altă cale nu e, iubește-te-n fărâmă, deschide pleoapa ei, cum zice Petronela în cartea asta pulsândă, răvășitor de necesară. Ana Barton