Anchetatorii francezi care se ocupă de cazul avionului prăbuşit în urmă cu două zile în Oceanul Atlantic se tem că nu vor găsi niciodată cutiile negre ale aeronavei, informează BBC. Resturi ale aparatului au fost observate la o distanţă de 650 de kilometri de litoralul brazilian şi la o adâncime de aproximativ 3 kilometri, pe un teren extrem de accidentat.
Investigatorii au declarat astăzi că avionul Airbus A330 cu 228 de persoane la bord nu ar fi avut nici o problemă tehnică la momentul decolării de pe aeroportul brazilian din Rio de Janeiro. "Această catastrofă, care este cea mai mare catastrofă aviatică la care ţara noastră, a fost martoră, a avut loc într-o regiune foarte dificilă. Chiar în mijlocul oceanului. De aceea, ancheta nu va fi uşoară. Dar nu ne vom da bătuţi", a declarat şeful anchetatorilor, francezul Paul-Louis Arslanian, directorul Biroului de anchete şi analize din cadrul aviaţiei civile franceze. "Fără înregistrările de la bordul avionului va fi foarte greu să stabilim ce s-a întâmplat", a adăugat Arslanian, în prima conferinţă de presă organizată după tragicul accident. Aşa-numitele cutii negre, care de fapt au culoarea portocalie, conţin informaţii tehnice despre zbor, inclusiv viteză şi altitudine, precum şi înregistrări ale conversaţiilor din cabina piloţilor. Cutiile negre pot emite semnale timp de 30 de zile.
Un prim set de rezultate ale anchetei urmează să fie făcut public până la sfârşitul lui iunie. Compania Airbus nu decisese încă, până miercuri dimineaţa, dacă va trimite o echipă care să ofere asistenţă tehnică anchetatorilor. Brazilia a declarat trei zile de doliu naţional, iar în Franţa se vor organiza ceremonii religioase pentru sufletele celor pieriţi în tragedie.
Probleme tehnice
Potrivit CNN, care îl citează pe Pierre-Henri Gourgeon, preşedintele Air France, aeronava a intrat într-o zonă de turbulenţe în jurul orei locale 02:15, iar în acel moment sistemul automat de la bord s-a declanşat şi a transmis un mesaj în comupterele de la sol, indicând că "mai multe bucăţi ale aeronavei au fost rupte" şi că există probleme electrice la bord. Avionul, care se afla la circa 10.000 de metri şi avea o viteză de 521 de mile pe oră (aproximativ 930 de kilometri pe oră), a trimis un mesaj la sol că pierde presiune, au anunţat surse din aviaţia braziliană. Contactul cu turnul de comandă a fost pierdut la ora locală 02:33. Airbus A330-200 este un aparat ultramodern, dat în folosinţă în 1995. În prezent, 82 de companii aeriene din lumea întreagă folosesc modelul Airbus A330-200.
Citește pe Antena3.ro