x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Autostrada, în România: Lucrul care iese mai prost şi câteodată costă mai mult

Autostrada, în România: Lucrul care iese mai prost şi câteodată costă mai mult

23 Apr 2009   •   00:00

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, susţine că multe din problemele legate de autostrăzi şi drumuri sunt cauzate de lipsa banilor, astfel că lucrările se desfăşoară cu greutate, iar tronsoanele finalizate nu pot fi recepţionate şi administrate aşa cum trebuie, costurile finale fiind mai mari.



Berceanu a făcut aceste declaraţii după o conferinţă de presă susţinută, joi, la Sibiu, răspunzând unei întrebări puse de jurnalişti, referitoare la problemele de pe Autostrada Soarelui, unde camerele de supraveghere nu funcţionează, autostrada fiind dată în folosinţă înainte de a fi recepţionată corespunzător.

"Acolo este o problemă veche, în primul rând din cauză că s-au furat foarte multe din instalaţii, după obiceiul pământului, la care poate că ar trebui să mai renunţe cei care-l practică şi, poate cu ajutorul dumneavoastră, mai lansăm şi astfel de mesaje: nu mai furaţi toate cablurile, toate becurile", a spus Berceanu.

El a afirmat că reprezentanţii Ministerului discută cu aceia ai firmei responsabile pentru a stabili cine trebuia să păzească instalaţiile şi de când datează furturile, pentru a vedea cine trebuie să suporte pagubele.

Berceanu a spus însă că nu se pune problema rezilierii contractului cu firma Telvent (care a instalat sistemul de telecomunicaţii pe Autostrada Soarelui).

"Aici nu se pune problema rezilierii unui contract, contractul respectiv e un contract terminat, numai că, din păcate, nu s-a pus în funcţiune imediat, unele tronsoane au fost terminate mai târziu, unele mai devreme, unele predate, altele nepredate. În timpul ăsta, aşa cum vă spuneam, au fost nişte furturi şi până la urmă noi încercăm să găsim o departajare a responsabilităţilor ca să putem, fiecare, să înlocuim sau să punem în funcţiune instalaţia pentru că, până la urmă, asta e cel mai important", a spus Berceanu.

Potrivit sursei citate, lipsa banilor împiedică desfăşurarea procedurilor "aşa cum trebuie", în ceea ce priveşte recepţionarea şi administrarea lucrărilor la autostrăzi sau drumuri.

"Cu ocazia asta, aş vrea să vă spun un lucru general. Noi foarte multe probleme pe care le avem pe autostrăzi, dar nu numai, şi pe drumurile naţionale, le avem din cauza lipsei de bani. Ce înseamnă asta? Că nu putem să facem lucrurile aşa cum trebuie, adică într-un timp relativ scurt, cu o predare-primire la momentul respectiv, ulterior cu pază, cu administrare, aşa cum trebuie făcută o chestie, din cauza lipsei banilor", a declarat Berceanu.

Ministrul Transporturilor a afirmat că uneori această lipsă a banilor duce la costuri finale mai mari.

"Şi, câteodată, această chestiune ne dă costuri mai mari decât dacă am fi avut de la început banii suficienţi. Adică tronsoanele de autostradă întotdeauna s-au făcut cu foarte mare greutate, bucăţi mici, una era gata, cealaltă era încă în construcţie, se circula pe o porţiune care nu era complet recepţionată, cu garduri, cu lumină, cu pază, cu fibră optică, cu toate instalaţiile. Dar nici nu ne putem permite, ca alţii care au foarte mulţi bani şi multe autostrăzi, să ţinem un tronson închis până e absolut totul gata, totul recepţionat, verificat şi după aceea să-i dăm drumul", a spus Berceanu.

El a argumentat acest fapt prin durata mare a lucrărilor.

"Pentru că asta de multe ori durează un an, trei sferturi de an, or, la noi, nimeni nu ar accepta să fie o porţiune de autostradă gata şi noi să nu dăm drumul la circulaţie pentru că trebuie să facem noi toate recepţiile şi toate lucrurile cum scrie la carte. Aşa că până la urmă suntem în situaţia celui care, din lipsă de bani, îşi face un lucru foarte strâns şi bineînţeles că lucrul ăla iese mai prost şi câteodată costă mai mult", a conchis el.
Mediafax

×
Subiecte în articol: observator