Administratia Nationala a Drumurilor (AND) a declansat in 2004 un program-pilot pentru a creste gradul de siguranta al participantilor la trafic si fluenta traficului pe DN 1.
Au montat separatoarele de trafic care au rolul de a impiedica executarea virajului la stanga, nu permit pietonilor traversarea prin locuri nepermise si blocheaza soferii care vor sa efectueze depasiri pe contrasens. Bilantul pe anul trecut al Politiei Rutiere arata ca au scazut cu 54% accidentele grave pe sectorul pe care s-au montat balizele in lungime de 11,18 km, iar pe intreg tronsonul DN 1 analizat, pe raza judetului Ilfov reducerile sunt de 41%, fiindca majoritatea accidentelor aveau la baza viteza excesiva si depasirea benzii continue. Pe tronsonul DN1 pe care s-au montat separatoare circula zilnic 48.000 de masini. Programul-pilot al AND pentru siguranta rutiera se desfasoara pe DN 1, tronsonul Bucuresti - Ploiesti - Brasov. Separatoarele de trafic sunt montate deocamdata in Otopeni, Balotesti, Saftica, Tancabesti, Ciolpani, Potigrafu, Puchenii, Romanesi, Barcanesti. Separatoarele sunt din plastic, cu lungimea de 1,20 m. Sunt colorate (alternativ) rosu/alb si au atasate placute reflectorizante. In sectorul Balotesti - Saftica, Banca Mondiala finanteaza un alt proiect al AND pentru marcaje rutiere speciale, termoplastice, dublate de butoni reflectorizanti de culoare alba pe axul drumului, benzi producatoare de zgomot la intrarile in localitati si la trecerile pentru pietoni. (E. Palea)
Citește pe Antena3.ro