Firmele din sectorul servicii precum pensiuni, hoteluri, restaurante, saloane de înfrumuseţare sau spălătorii auto vor plăti un impozit sub forma unei sume fixe care va fi de trei ori mai redusă în comparaţie cu impozitul de 3% pe afaceri sau 16% pe profit, a declarat ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediu de Afaceri, Maria Grapini. Aceasta a mai spus că acesta va fi “cel mai etic mod de plată”, pentru că fiecare domeniu de activitate are şansa să obţină un anumit venit şi o rată a profitului diferită. “Pentru prima dată în România am propus un studiu pilot pe cod CAEN, pentru că altfel se obţine venit şi profit din industria hotelieră, altfel se obţine din restaurante şi altfel din service auto. Am făcut un studiu pe patru coduri CAEN”, a mai spus ministrul.
Cum se stabileşte impozitul
Studiul, în cazul hotelurilor, a fost făcut pentru un grad mediu de ocupare de 30%, şi în funcţie de acesta s-a calculat suma fixă pe care trebuie să o plătească o unitate de cazare. Impozitul va fi calculat printr-o formulă care ia în calcul amplasamentul (rural sau urban), zona (în cazul Bucureştiului), sezonalitatea, gradul de ocupare, numărul de stele şi numărul de camere. “Impozitul trebuie să fie motivant pentru cei care sunt corecţi, să plătească mai puţin decât ar plăti 16% impozit pe profit la o înregistrare corectă a veniturilor şi cheltuielilor şi mai puţin decât 3% pe cifra de afaceri. Suma fixă este singurul impozit şi va înlocui impozitul fie pe cifra de afaceri, fie pe profit”, a afirmat Grapini. Ea a adăugat că studiul se află în prezent în analiză la Ministerul Finanţelor şi că impozitul forfetar, care ar urma să fie introdus de la 1 iulie, va viza doar unele servicii, precum pensiuni, hoteluri, restaurante, saloane de înfrumuseţare sau spălătorii auto.
Promovarea României
Prinţul Charles, Ivan Patzaichin şi legende precum Dracula vor promova România în străinătate, a declarat Maria Grapini, într-o conferinţă ce a avut loc ieri la minister.
“Am găsit un proiect blocat şi l-am deblocat, am încheiat un parteneriat cu Travel Channel şi vor fi două episoade de film cu România, cu personaje ca prinţul Charles sau Ivan Patzaichin. Filmele vor fi date în şapte ţări ţintă. Acest gen de acţiuni trebuie să le facem ca să promovăm România”, a spus Grapini. Ministrul Turismului a explicat că pentru a atrage turişti în România trebuie să folosim nume deja cunoscute, care să aibă forţă. “Nimic nu este mai credibil decât o persoană care vorbeşte despre România.” În plus, Grapini a constatat că deşi România este foarte bogată în legende, acestea nu sunt utilizate pentru atragerea turismului deşi alte ţări “trăiesc bine” din legende şi chiar din legendele româneşti. “Foarte multe ţări trăiesc din legenda Dracula, scot bani adică, şi noi rămânem cu reţinerea că avem un voievod care a fost catalogat la capitolul Dracula. Turiştii sunt în general oameni curioşi, ei vin să vadă ceva deosebit într-o ţară. O clădire înaltă văd şi în New York, dar dacă vin în Bucureşti să vadă ceva pe care nu-l găsesc la New York”, a afirmat Grapini.
În acest context, ministrul a anunţat că fortificaţiile Bucureştiului şi Centrul Istoric vor fi promovate către turiştii din ţară şi străinătate în urma unui parteneriat încheiat între ministerul pentru IMM, Turism şi Mediu de Afaceri şi Primăria Capitalei. “Am pornit deja parteneriatul cu domnul Oprescu. Am avut două întâlniri, şi la dumnealui, şi la mine. Avem pus în strategie Bucureştiul, vrem să folosim ce are Bucureştiul şi încă n-a fost folosit”, a declarat Grapini. Ea a adăugat că vor fi promovate cetăţile din jurul Bucureştiului şi Centrul Istoric.
Citește pe Antena3.ro