x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Unde e metrul meu de metrou în Drumul Taberei

Unde e metrul meu de metrou în Drumul Taberei

de Ionuț Bălan    |    26 Mar 2019   •   08:00
Unde e metrul meu de metrou în Drumul Taberei

Stau și mă întreb de ce primul metru de autostradă din Moldova a stârnit un val de emoție/simpatie și metroul neterminat din Drumul Taberei nu beneficiază de cele 15 minute de "pauză", în condițiile în care televiziunile și persoanele care s-au deplasat la Suceava sunt chiar aici, la București.

Știu că am mai pus pe tapet tema cine le decontează bucureștenilor timpul pierdut cu metroul din Drumul Taberei, dar lipsa de bun-simț cu care e tratată “cestiunea” nu reprezintă un răspuns, dimpotrivă, e nevoie să fie identificați responsabilii. De aceea revin cu știrea de la Antena 3, din 5 noiembrie 2011:

“Şoferi, aveţi o nouă provocare în traficul bucureştean. Au început lucrările la linia de metrou care leagă Drumul Taberei de centrul Capitalei. De duminică, traficul de pe traseul şantierului se deviază pentru cel puţin un an, așa că e indicat să alegeţi rute alternative sau să vă înarmaţi cu răbdare. După ce se deviază circulaţia, lucrările încep în forţă. Deja, unii bucureşteni s-au revoltat. Şantierul le blochează locurile de parcare. Noua linie de metrou va putea fi folosită peste 4 ani”.

La acel moment am făcut și un calcul, dacă între 1975 și 1989 s-au construit 60 km de metrou, într-un ritm de 4,3 km pe an, lucrarea de 6 km începută în 2011 ar fi trebuit să fie gata pe la jumătatea lui 2013. De ce 2015?

Acum suntem însă în 2019! De la anunțul "în 3 ani, aici VA FI stația TA de metrou. În 3 ani de aici vei face 7 minute până în centru" au trecut  peste 7 ani și problema e că într-un oraș prost proiectat, după ce li se iau bucureștenilor taxe, ca să li se dea metrou, timpul, care-i bani, le e mai mult irosit, ca să le fie clar că sărăcesc.

Adică, pe lângă mașinile de gunoi ce ar trebui să lucreze noaptea și frecventele reparații de țevi, circulația mai e îngrădită și de lucrările de la metrou. Obiectiv „strategic” care odată început s-a soldat cu restricționarea traficului, spargerea asfaltului și schimbarea obiceiurilor locuitorilor, dar care, brusc, s-a oprit o bună bucată de timp.

Dacă autorităţile demarează proiecte fără să ştie cât costă, cât durează şi au ca singură certitudine că încurcă lumea, înseamnă că fac doar calcule politice. Şi, văzând care-i problema, avem explicaţia pentru lipsa de bun-simţ cu care-s trataţi cei care îşi pierd timpul în trafic.

 

×