SC Teo Trans Consulting SRL, societatea la care acționari sunt fratele și mama lui Theodor Răzvan Emil Teodorescu, fost director al Direcției de Achiziţii din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), a mai primit, în prima jumătate a lunii curente, două contracte din partea a două entități aflate în subordinea Ministerului Transporturilor. Unul dintre contracte, care va asigura firmei respective venituri de 4,1 milioane de euro pe an, în următorii patru ani, a fost parafat chiar cu instituția unde Teodorescu a activat, respectiv cu continuatoarea CNADNR – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Câteva zile mai târziu, și Compania Naţională de Aeroporturi București a încheiat cu aceeași firmă un contract, de 1,4 milioane de lei, pentru trasarea marcajelor rutiere pe căile de acces auto din incinta Aeroportului Internațional “Henri Coandă”, din Otopeni. Asta, în timp ce “Jurnalul” a dezvăluit, tot la începutul acestei luni, faptul că Teo Trans Consulting SRL, cu legături într-o altă companie din care face parte și fosta CNADNR, a încasat un contract important de la Primăria Municipiului Târgu Mureș, pentru același gen de activități.
La începutul lunii aprilie a anului curent, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), continuatoarea vechii Companii Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), entitate aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, a scost la licitație un contract de lucrări de întreținere curentă a mai multor porțiuni de drumuri naționale, în special care vizează întreținerea podurilor, a pasajelor, a podeelor și a tunelurilor rutiere. Alte tipuri de lucrări se referă la întreținerea zidurilor de sprijin și la prevenirea efectelor inundațiilor pe aceste sectoare de drum.
Mai exact, CNAIR a anunţat că intenționează să încheie un accord-cadru pe o durată de patru ani, pentru executarea acestui tip de lucrări, punând la bătaie un preț maxim total de 78.271.574,7 lei, fără TVA. Principalul criteriu de atribuire al contractului, așa cum rezultă din anunțul de participare publicat de către autoritatea contractantă pe SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice), a fost “prețul cel mai scăzut”. Contractul a fost împărțit pe loturi, toate aflându-se în administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța.
Toate loturile, câștigate de aceeași societate
Astfel, Lotul 1 al contractului se referă la execuţia lucrărilor achiziționate de care va beneficia Societatea de Drumuri Naționale Constanța, pentru care CNAIR a pus la bătaie suma de 15.297.503,14 lei fără TVA. Aici, s-a prezentat la licitaţie doar compania bucureșteană SC Teo Trans Consulting SRL, care și-a adjudecat contractul pentru suma de 13.284.353,3 lei cu TVA inclus (2.944.078.5 euro).
Lotul 2 vizează drumuri aflate în administrarea Societății Naționale de Drumuri Tulcea, pentru care autoritatea contractantă a anunţat că este dispusă să plătească, pentru întreaga durată a contractului, suma maximă de 9.396.289,84 de lei, fără TVA. Aici s-au înscris trei agenți economici, în cele din urmă fiind selectată tot oferta făcută de SC Teo Trans Consulting SRL București, care a solicitat 9.352.583,7 lei cu TVA inclus (2.070.351,9 euro).
Lotul 3 al contractului, pentru care CNAIR a pus la bătaie suma maximă de 9.646.523,46 de lei fără TVA, a suscitat interesul a doi agenți economici și vizează drumuri aflate în administrarea Societății de Drumuri Naționale Brăila. Și de această dată, câștigătoare a fost tot SC Teo Trans Consulting SRL București, care și-a adjudecat lotul pentru suma de 9.971.557,4 cu TVA (2.215.901,6 euro).
Lotul 4, care vizează drumuri aflate în administrarea Societății de Drumuri Naționale Slobozia, a fost ofertat de CNAIR pentru suma de 10.749.220,12 lei, fără TVA. Au fost primite două oferte, însă cea aleasă de autoritatea contractantă a fost făcută tot de SC Teo Trans Consulting SRL, pentru 11.149.049,2 lei cu TVA inclus (2.477.566,5 euro).
Lotul 5 vizează lucrări de întreținere la drumurile din administrarea Societății Naționale de Drumuri Călărași, pentru care CNAIR a plecat cu un preț de pornire de 22.771.113,6 lei, fără TVA. La acest lot s-a înscris o singură companie, respectiv aceeași SC Teo Trans Consulting SRL, care a oferit un preț de 20.674.678,9 lei cu TVA (4.594.373,1 euro), fiind declarată câștigătoare.
Aceeași firmă din București a primit și contractul de lucrări de întreținere pentru drumurile din administrarea Secției de Întreținere Autostrăzi – Autostrada A2 + A4, pentru care CNAIR era dispusă să achite suma de 10.420.915,51 de lei, fără TVA. Teo Trans Consulting SRL a fost singurul ofertant și și-a adjudecat lucrările pentru suma de 9.501.043,53 de lei cu TVA (2.112.009,7 euro).
Toate cele șase loturile au fost aribuite de CNAIR, în data de 4 septembrie, suma totală pe care SC Teo Trans Consulting SRL o va încasa în următorii patru ani ridicându-se la 73.936.266,03 lei cu TVA (16.430.281.34 de euro).
Alt contract, pentru marcajele de pe Aeroportul Otopeni
“Jurnalul” a dezvăluit, într-o ediție precedentă, faptul că SC Teo Trans Consulting SRL este deținută de către fratele şi mama fostului director de achiziţii din cadrul fostei Companii Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), pe nume Theodor Răzvan Emil Teodorescu, găsit, la începutul anului 2015, de către Agenţia Naţională de Integritate, în stare de incompatibilitate şi în conflict de interese ce intră sub incidenţa legii penale. Compania a fost fondată, în 2004, de către Adrian Mugurel Teodorescu, fratele fostului director de achiziţii din CNADNR, şi de către tatăl celor doi, Ioan Adrian Teodorescu. În martie 2011, în firmă intră și mama directorului CNADNR, Valentina Teodorescu. În 7 aprilie 2011, Ioan Adrian Teodorescu plasează toate părţile sociale deţinute la SC Teo Trans Consulting SRL către fiul său, Adrian Mugurel. Acesta din urmă preia şi o bună parte din acţiunile pe care le deţinea mama sa, Valentina, astfel încât a ajuns să controleze 96,67 la sută din capitalul social. În anul 2015, cei doi Teodorescu (fiul şi mama sa) decid să completeze acest obiect cu activităţi privind colectarea deşeurilor nepericuloase şi periculoase, lucrări de vopsitorie, zugrăveli şi montarea de geamuri, precum şi cu activităţi generale de curăţenie.
Așa arată structura acționariatului companiei care a primit, luna aceasta, un contract de 4,1 milioane de euro pe an, timp de patru ani, de la CNAIR. Însă lucrurile nu se opresc aici. În 11 septembrie 2018, o altă entitate aflată în subordinea Ministerului Transporturilor încheie cu aceeași firmă un contract important pentru execuția unor lucrări de trasare a marcajelor și inscripționărilor rutiere la Aeroportul Internațional “Henri Coandă”. Lucrările mai vizează și vopsirea elementelor de signalistică (panouri, indicatoare, stâlpi, elemente delimitatoare pentru fluxuri, bolarzi, balustrade și parapeți pentru drumuri, trotuare și parcări). Contractul a fost atribuit prin selecție de oferte cu procedură simplificată și a ajuns la aceeași SC Teo Trans Consulting SRL, care, deși CNAB oferea un preț de 2.461.144,8 lei, fără TVA, s-a mulțumit să presteze aceste servicii doar pentru 1.139.857 de lei cu TVA inclus (253.323,8 euro).
Relația cu acționarii companiei, investigată de ANI
În 2013, conducerea CNADNR a decis să rezilieze un contract în valoare de peste 7,5 milioane de euro, atribuit unei asocieri formate din companiile SC Aduna Servimob SRL şi SC Teo Trans Consulting SRL, după ce mai multe firme care au participat la licitaţia aferentă atribuirii acestui contract au acuzat existenţa unui conflict de interese. Asta, deoarece patronii SC Teo Trans SRL erau fratele şi mama directorului de achiziţii al autorității contractante. Lucrurile s-au tranşat definitiv la începutul anului 2015, când Agenţia Naţională de Integritate a constatat încălcarea regimului juridic al conflictului de interese în materie penală, precum şi săvârşirea unei infracţiuni asimilate infracţiunilor de corupţie, de către acelaşi Theodor Răzvan Emil Teodorescu, fost director al Direcţiei Achiziţii Finanţare de la Buget din cadrul CNADNR. Faptele constatate au fost săvârşite în perioada aprilie-octombrie 2013. Concret, inspectorii de integritate au constatat că, în exercitarea funcţiei de conducere, Theodor Răzvan Emil Teodorescu a semnat o serie de documente privind încheierea unui acord-cadru, având ca obiect executarea unor lucrări de marcaje rutiere la reţeaua de autostrăzi şi drumuri din administrarea CNADNR. Primul lot, având ca beneficiar Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti, a fost încheiat cu asocierea formată din Aduna Servimob SRL cu SC Teo Trans Consulting SRL, în condiţiile în care fratele directorului CNADNR deţine funcţia de administrator şi de asociat la această din urmă companie, susţineau inspectorii de integritate.
Mai mult, în anul 2013, Grupul suedez Geveko a anunţat că a cedat persoanei fizice Adrian Mugurel Teodorescu, acţionarul majoritar de la Teo Trans Consulting SRL, fratele lui Teodor Răzvan Emil Teodorescu – director de achiziţii în CNADNR -, participaţia de 90% deţinută la firma de marcaje rutiere Plastidrum. Mai mult, la Plastidrum, asociat minoritar, cu 10 procente, era chiar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Plastidrum a încheiat în 2006 mai multe contracte, în valoare totală de 87 de milioane de euro, pentru întreţinerea marcajelor rutiere pe drumurile naţionale, acordurile având o durată de cinci ani. La sfârşitul anului 2012, Consiliul Concurenţei a amendat Plastidrum SRL cu 1,56 milioane de lei, iar CNADNR cu 3 milioane de lei, pentru trucarea unei licitaţii.
Șase loturi, în valoare de 74 de milioane de lei, dintr-un contract de întreținere de drumuri, alocate dintr-un foc de CNAIR aceleiași companii.
Firma câștigătoare, care este deținută de fratele și de mama unui fost director al autorității contractante, a primt, o săptămână mai târziu, un alt contract de la Compania Națională de Aeroporturi București.