Volkswagen a anunţat că va construi maşini electrice în colaborare cu chinezii de la FAW. Vehiculele ecologice vor fi comercializate sub o nouă marcă, denumită Kalli, şi vor fi destinate exclusiv pieţei din China.
Constructorul din Wolfsburg a livrat în 2010 peste un milion şi jumătate de maşini pe piaţa chineză, înregistrând o creştere de 35% faţă de anul precedent.
General Motors este deja prezent în China prin brandul Bajoun. Americanii vor să profite de creşterea pieţei auto din China prin joint-venture-ul cu SAIC şi Wuling Automobile. De asemenea, Honda a semnat un parteneriat cu Guangqi Honda Automobile şi vor dezvolta Everus, un model bazat pe modelul Honda Fit.
Şi Nissan a introdus o marcă proprie în China, Venucia, care este rezultatul parteneriatului cu Dongfeng Nissan Passenger Vehicle.
Şi BMW pregăteşte o ofensivă pe piaţa din China. Bavarezii vor investi pe termen mediu circa un miliard de euro pentru extinderea capacităţii de producţie în China, unde vrea să profite de creşterea vânzărilor pe cea mai mare piaţă auto din lume.
Grupul german va dubla investiţia de la o nouă fabrică din Tiexi, în regiunea Shenyang, iar capacitatea de producţie va urca, pe termen mediu, la circa 200.000 de vehicule. Împreună cu modernizarea unei alte unităţi de producţie, la Da Dong, BMW va ajunge în China la o capacitate de producţie de 300.000 de vehicule pe an, pe termen lung.
Producătorii germani de automobile de lux Audi şi BMW au înregistrat vânzări ridicate în aprilie, susţinute de cererea din China.