x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Negoiţă vrea impozit pentru autoturisme în funcţie de valoarea acestora

Negoiţă vrea impozit pentru autoturisme în funcţie de valoarea acestora

05 Oct 2010   •   00:00
Negoiţă vrea impozit pentru autoturisme în funcţie de valoarea acestora

Deputatul PSD Robert Negoiţă a înaintat, astăzi, Camerei Deputaţilor, un proiect de lege de modificare a modului de stabilire a impozitului pentru autoturisme. Astfel, prin proiectul depus de Negoiţă, impozitul pe autovehicule ar urma să fie calculat în funcţie de trei criterii: valoarea de piaţă, capacitatea cilindrică şi gradul de poluare.



Baza de impozitare se va calcula în funcţie de valoarea de piaţă a autoturismului, stabilindu-se o taxă de 0,75% din valoarea maşinii. În acest sens, Ministerul Finanţelor ar trebui să întocmească un catalog al preţurilor maşinilor, în funcţie marcă,tip şi motorizare.

Taxa de 0,75% se va înmulţi cu un coeficient în funcţie de capacitatea cilindrică. Astfel pentru motoarele de până la 1650 cc taxa de 0,75% se va înmulţi cu 1.

Pentru motoarele cu capacitate cilindrică între 1651 şi 2000 valoarea coefientului va fi de 2, pentru cele cu capacitate cilindrică între 2001 şi 2600 cc - coeficientul va fi de 4, pentru cele între 2601 şi 300 cc - coeficientul va fi de 6, pentru cele între 3001 şi 5000 cc - coeficinetul va fi 8, pentru cele de la 5001 în sus, coeficientul va fi de 10.

Suma rezultată din taxa de 0,75% înmulţită cu coefientul de capacitate cilindrică va fi înmulţită cu un al treilea coeficient, în funcţie de gradul de poluare.

Astfel, pentru motoarele non-euro coeficientul va fi 3, pentru motoarele euro 1, coeficientul va fi 2, pentru motoarele euro 2 coeficientul va fi 1,75, pentru motoarele euro 3 coeficientul va fi 1,5, pentru moatoarele euro 4 coeficientul va fi 1,25, iar pentru motoarele euro 5 coeficientul va fi 1.

Deputatul PSD a avansat şi câteva exemple de impozitare a autovehiculelor, pe baza noului sistem de calcul propus de el, relatează Mediafax.

Astfel, o Toyota cu motor de 1000 cc, valoare de piaţă 13,951 euro, ar urma să fie impozitată cu 131 lei (faţă de 39,92 lei în sistemul actual). Pentru un Logan cu motor de 1600 cc şi valoare de piaţă de 6500 euro, s-ar plăti un impozit de 60,9 lei, faţă de 63,92 lei în sistemul actual.

Pentru un Aro cu motor de 2660 cc, cu o valoare de piaţă de 9000 euro s-ar plăti un impozit de 335 lei, faţă de 957 lei în sistemul actual. Pentru un Aro cu motor de 3100 cc şi o valoare de piaţă de 750 euro s-ar plăti un impozit de 180 lei, faţă de 2320 lei în sistemul actual.

Un BMW cu motor de 2000 cc, preţ de 29,822 euro, ar implica un impozit de 562 lei, faţă de 179 lei în sistemul actual.

Un BMW cu motor de 6000 cc şi preţ de 156.000 euro ar fi impozitat cu 14.625 lei, faţă de 4350 lei în sistemul actual, iar un Bentley cu motor de 6700 cc şi un preţ de 268.000 euro ar fi impozitat cu 25.125 lei, faţă de valoarea actuală de 34857 lei.

"În timp ce la Parlament PDL, UDMR şi independenţii încalcă orice regulament, orice statut, orice cutumă, orice regulă de bun-simţ pentru a-şi mai lua nişte privilegii şi a mai cheltui nişte bani pentru birouri, pentru maşini şi secretare suplimentare, PSD consideră că cei ce îşi permit să achiziţioneze maşini foarte scumpe trebuie să pună umărul mai mult la constituirea bugetului şi redistribuirea resurselor", a motivat Negoiţă propunerea sa.

×
Subiecte în articol: observator